Funcions
a) Participar en l'elaboració de les propostes de programes finançats amb fons europeus i elaborar els informes anuals d'execució, en coordinació amb la Secretaria Tècnica.
b) Establir el circuit administratiu i els procediments de comunicació amb els gestors de les accions cofinançades pel FSE.
c) Fixar les directrius d'actuació que afecten la gestió de programes amb finançament comunitari de l'àmbit del FSE i determinar els mecanismes de coordinació amb els diferents òrgans gestors dels fons.
d) Recollir, analitzar i elaborar la informació i la documentació necessàries per justificar les actuacions davant les unitats competents en la gestió i la certificació de fons europeus.
e) Definir i proposar sistemes de seguiment de les actuacions finançades pel FSE amb la informació relativa a les actuacions programades i executades en coordinació amb la Secretaria Tècnica.
f) Preparar i tramitar la informació que sol·licitin les administracions autonòmiques, estatals i comunitàries en relació amb les polítiques d'ocupació finançades pel FSE.
g) Altres funcions de naturalesa anàloga que li encomanin els seus superiors jeràrquics.