Funcions
a) Participar en la definició i la planificació dels programes i les actuacions en l'àmbit de l'orientació professional laboral.
b) Impulsar i coordinar el desplegament del model de gestió per competències professionals aplicat a la informació i l'orientació professional, tant en relació amb les oficines de treball com amb altres agents que intervinguin en l'orientació professional.
c) Proposar protocols d'actuació que posin en relació les actuacions en matèria d'orientació de les oficines de treball amb la resta d'agents que intervenen en la xarxa d'orientació al territori.
d) Proposar i elaborar la metodologia adient i comuna als agents que integren la xarxa d'orientació laboral i també per als sistemes de control de qualitat de les accions i els programes competència del Servei.
e) Realitzar la proposta de convocatòries de subvencions, contractes i altres mesures de foment en matèria d'orientació laboral, i elaborar els criteris que n'han de regir la valoració, l'atorgament o l'adjudicació.
f) Elaborar les instruccions necessàries per a la gestió de les actuacions pròpies dins l'àmbit de la seva competència.
g) Altres funcions que li encomanin els seus superiors jeràrquics.