Funcions
a) Desenvolupar les actuacions en els àmbits d'organització, qualitat, recursos humans, tecnologies de la informació i telecomunicacions.
b) Impulsar, coordinar i supervisar la simplificació administrativa i la millora continuada de l'atenció a la ciutadania i de la prestació dels serveis en l'àmbit reglamentari, sigui en l'atenció presencial o mitjançant eines multicanal.
c) Impulsar projectes de millora organitzativa d'acord amb els programes i els objectius del SOC i en coordinació amb el Departament competent en matèria d'ocupació, i els criteris i plans corporatius de la Generalitat.
d) Impulsar les polítiques de millora i de desenvolupament dels recursos humans, coordinar i supervisar els assumptes relatius al personal adscrit als diferents òrgans del SOC i exercir la interlocució amb els representants dels treballadors.
e) Exercir les funcions d'auditoria interna i dur a terme actuacions d'inspecció i control de qualitat relacionades amb les actuacions finançades pel SOC.
f) Coordinar i supervisar la implantació i el desenvolupament de les tecnologies de la informació i comunicació en el SOC.
g) Col·laborar amb el Servei de Prevenció de Riscos Laborals del Departament d'Empresa i Ocupació en el desenvolupament de les actuacions preventives a dur a terme en l'àmbit del SOC.
h) Coordinar i supervisar les tasques de control de qualitat i certificació del FSE.
i) Coordinar i supervisar la informació necessària per a la realització de les auditories i els controls interns i externs.
j) Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li encomani el/ la titular de la Direcció.