Funcions
a) Gestionar les actuacions en matèria de diagnosi, informació i orientació professional i fer el seguiment del compliment dels objectius territorialitzats per oficines de treball.
b) Realitzar el desplegament del model de gestió per competències professionals aplicat a la informació i l'orientació professional, tant en relació amb les oficines de treball com a altres agents que intervinguin en l'orientació professional.
c) Desenvolupar i gestionar actuacions determinades en els protocols d'actuació en relació amb els agents que configuren la xarxa d'orientació.
d) Realitzar l'assistència i l'assessorament tècnic i participar en l'anàlisi i l'elaboració d'informes d'avaluació.
e) Realitzar procediments que permetin l'impuls d'una metodologia comuna a la xarxa d'agents d'orientació.
f) Aplicar els criteris per a la valoració dels programes i les actuacions per a la seva aprovació, i col·laborar en l'elaboració d'instruccions d'execució.
g) Dur a terme la tramitació dels expedients en matèria d'informació i orientació i realitzar les propostes de resolució.
h) Altres funcions de naturalesa anàloga que li encomanin els seus superiors jeràrquics.