Funcions
a) Donar impuls i prestar el suport tècnic que requereixi la Direcció del SOC per al millor compliment dels seus objectius estratègics.
b) Coordinar l'elaboració de l'Estratègia catalana per l'ocupació i fer el seguiment de la seva execució.
c) Elaborar i fer el seguiment del Pla de desenvolupament de polítiques actives d'ocupació i derivar propostes estratègiques a l'àmbit de la direcció del SOC.
d) Impulsar la integració de dades de polítiques d'ocupació amb les de mercat de treball orientades a la presa de decisions de la Direcció i a donar suport a la planificació i l'avaluació, en coordinació amb el Gabinet Tècnic del Departament competent en matèria d'ocupació.
e) Participar, en cooperació amb l'Àrea d'Organització, en la identificació de necessitats en l'àmbit de sistemes d'informació i aplicacions informàtiques per a la seva adequació a les necessitats organitzatives i estratègiques del SOC.
f) Coordinar els estudis i les anàlisis del mercat de treball, així com la seva prospecció al territori, i derivar dades per a la seva anàlisi i planificació estratègica, en coordinació amb el Departament competent en matèria d'ocupació i sota la seva supervisió estratègica.
g) Elaborar el Pla anual d'avaluació de les polítiques d'ocupació del SOC i impulsar la cultura de l'avaluació en el si de l'organisme.
h) Elaborar la memòria anual del SOC.
i) Coordinar i donar suport a l'establiment i participació del SOC en actuacions tant de caràcter institucional com d'aquelles que suposen el manteniment de relacions externes i/o interdepartamentals.
j) Gestionar la comunicació, la imatge institucional i la difusió interna i externa del SOC per mitjà dels diferents instruments.
k) Gestionar el coneixement intern i extern del SOC en matèria d'ocupació orientat a la millora contínua del SOC.
l) Gestionar la implementació de les polítiques lingüístiques.
m) Supervisar i coordinar la subscripció de convenis que es puguin establir per part del SOC.
n) Altres funcions de naturalesa anàloga que li encomani el/la director/a del SOC.