Funcions
a) Planificar i aplicar en el SOC les actuacions en matèria de personal.
b) Proposar, planificar i coordinar les mesures que permetin adequar els efectius del organisme a les seves necessitats.
c) Coordinar la selecció i la provisió del personal del SOC, per tal de dur a terme processos que contribueixin a la incorporació i el manteniment del talent en la organització.
d) Garantir l'adequació de la descripció dels llocs de treball a les necessitats de l'organització.
e) Coordinar la gestió de la nòmina, garantir el manteniment dels sistemes d'informació de personal i coordinar el règim de previsió social de la plantilla i d'altres col·lectius de caràcter temporal.
f) Definir el Pla de formació del personal, en relació amb les necessitats estratègiques de l'organització, així com coordinar la seva execució, la detecció de necessitats i la seva avaluació.
g) Elaborar l'avantprojecte de pressupost de capítol I i efectuar el seguiment de la despesa corresponent.
h) Definir procediments, proposar circulars, instruccions i elaborar informes en matèria de recursos humans.
i) Altres funcions de naturalesa anàloga que li pugui encomanar el seu superior jeràrquic.