Funcions
a) Participar en la definició i la planificació dels programes i actuacions en matèria de formació per a l'ocupació i el desenvolupament professional amb l'objectiu de millorar l'ocupabilitat de les persones en situació d'atur.
b) Realitzar l'assistència tècnica i facilitar la documentació necessària per a l'avaluació de les actuacions i els programes, així com fer propostes de millora dins l'àmbit de la seva competència.
c) Impulsar i proposar la metodologia adequada per a la prestació de serveis de formació per l'ocupació i el desenvolupament professional, i també per als sistemes de control de qualitat de les accions i els programes competència del Servei.
d) Realitzar la proposta de convocatòries de subvencions, contractes i altres mesures en l'àmbit de la formació per a l'ocupació i el desenvolupament professional, i definir els criteris que han de regir la seva valoració i atorgament.
e) Elaborar les instruccions necessàries per la gestió de les actuacions pròpies en l'àmbit de la seva competència.
f) Col·laborar en qualsevol dels controls i de les inspeccions que es plantegen en les seves línies d'actuació, i vetllar per la posada a disposició correcta de la documentació necessària i/o requerida.
g) Altres funcions que li encomanin els seus superiors jeràrquics.