TELÈFON INFÀNCIA RESPON 116 111:
Infància Respon és un servei públic d'atenció exclusivament telefònica, gratuït i permanent, per a la prevenció i la detecció dels maltractaments d'infants i adolescents. Funciona vint-i-quatre hores al dia, els 365 dies de l'any. Mitjançant aquest servei, la Direcció General d'Atenció a la Infància i Adolescència (DGAIA) endega l'activació dels protocols que corresponguin, mobilitza l'equip a qui pertoqui actuar (segons la tipologia de la trucada).
Funcions:
- Informar, assessorar i detectar situacions problemàtiques infantils, amb l'objectiu de prevenir conseqüències de risc per als infants i adolescents.
- Orientar a professionals i a persones particulars adultes o a infants en situacions de conflicte en les quals es requereix una intervenció de les institucions administratives o judicials de protecció a la infància i l'adolescència.
- Oferir un espai d'escolta en cassos de situacions familiars difícils o conflictives i en processos de negociació intergeneracional i, si escau, derivació al Servei d'Orientació i Mediació de la Infància i l'Adolescència (SOMIA).
Procediment
Quan es rep una trucada al telèfon Infància Respon, se segueixen els passos següents:
- Una persona tècnica atén la trucada, registra les dades de l'interlocutor i determina el tipus de consulta.
- Si es tracta d'una sol·licitud d'informació general o assessorament bàsic, la trucada la resol la mateixa persona que atén la trucada: o bé dona resposta a la consulta, o bé la deriva al SOMIA.
- Si es tracta d'una situació de possible risc o de maltractament infantil, una persona tècnica o jurista del servei fa la gestió de la demanda i activa els mecanismes adients per a cada situació.
Més informació
Nota: en cas de voler contactar amb el telèfon 116 111 i no poder degut a una incidència tècnica podeu trucar al 900 300 777