Accés al contingut (Alt + 1)
Accés al menú de la secció (Alt + 2)

Catàleg de Serveis

Telèfon d'emergències 112


El 112 és el telèfon d'emergències d'àmbit europeu, en funcionament a Catalunya des de l'1 de febrer de 1999.

L'organisme encarregat de prestar aquest servei d'atenció de trucades d'urgència és el Centre d'Atenció i Gestió de Trucades d'Urgència 112 Catalunya (CAT112), entitat pública adscrita al Departament d'Interior de la Generalitat de Catalunya.

El CAT112 centralitza totes les trucades urgents per tal que qualsevol ciutadà pugui sol·licitar els serveis públics d'urgències sanitàries, extinció d'incendis i salvaments, seguretat ciutadana i protecció civil quan es trobi en una situació d'emergència: accidents, incendis, robatoris, agressions, violència masclista, rescats, catàstrofes o qualsevol altra que requereixi la resposta immediata dels cossos d'emergències.

Dóna resposta immediata les 24 hores del dia els 365 dies de l'any.

És un servei públic d'accés universal, gratuït i permanent per a tots els ciutadans des de qualsevol tipus de telèfon, fix o mòbil.

A la persona que truqui al 112 li demanaran en primer terme el tipus d'incident, la localització de l'incident, telèfon i nom de contacte per si cal contactar-hi de nou.

Des del 112 s'atenen trucades en català, castellà, anglès, francès i alemany.

Per garantir l'accés universal a totes les persones independentment de la seva condició, el 112 també disposa de:

-       Servei especial per a persones sordes: Des de desembre de 2013 una aplicació per a dispositius mòbils permet a les persones sordes comunicar-se amb el telèfon d'emergències 112 escollint el pictograma que representa l'emergència de què es tracti. L'app incorpora vídeos en llengua de signes en català i castellà, i un servei de geolocalització. Es pot sol·licitar aquest servei a la Federació de Persones Sordes de Catalunya (FESOCA) i a l'Associació Provincial de Laringectomitzats de Lleida. Les persones sordes disposen també de dues vies més d'accés al telèfon 112: per SMS (679 436 200) o fax (900 500 112).

-       Servei per a turistes: aplicació per a telèfons intel·ligents, presentada el 2014, per als estrangers que visiten Catalunya i que no parlen cap dels idiomes en què el telèfon 112 dóna servei (català, castellà, anglès, francès i alemany). Amb aquesta aplicació es pot escollir l'emergència d'una llista de pictogrames i un servei de geolocalització mitjançant el seu idioma (es disposa dels següents idiomes: anglès, àrab, italià, japonès, polonès, rus i xinès. Per a la resta d'idiomes, l'aplicació estarà en anglès).

El 112 també disposa d'un sistema especial per a taxis, el Seqtaxi, una plataforma tecnològica que connecta els taxis amb el 112. Aquest sistema permet fer el seguiment de la posició dels taxis i conèixer si hi ha una situació d'emergència, millorant la seguretat del treballador i els seus clients. El Seqtaxi està gestionat per Localret i l'Institut Metropolità del Taxi.

Més informació al web del 112, 112.gencat.cat

Normativa



Entitat responsable
Secretaria General d'Interior
Per obtenir informació sobre el servei, cal adreçar-se als punts d'informació detallats al quadre lateral.
data actualització (06/03/2015)
Avís legal | Accessibilitat | Sobre gencat | © Generalitat de Catalunya