Carrer de la Diputació, 355 08009 Barcelona
93 567 40 00
(Fax) 93 567 40 04
Sí
Funcions
Es crea la Comissió Interdepartamental per a la Millora de la Seguretat Viària, com a òrgan de coordinació interdepartamental de l'Administració de la Generalitat en matèria de trànsit i seguretat viària.
Són funcions de la Comissió Interdepartamental per a la Millora de la Seguretat Viària les següents:
- Fer el seguiment del desenvolupament del Pla català de seguretat viària.
- Fer el seguiment de l'evolució del sistema de trànsit de Catalunya i de l'accidentalitat que es produeix en les vies urbanes i interurbanes.
- Fer propostes relatives a seguretat viària a les administracions públiques i a les entitats i associacions de tota mena.
- Crear les comissions i grups de treball que puguin ajudar a fer complir l'objectiu de millorar la seguretat viària dels ciutadans de Catalunya.
La Comissió es reuneix si més no una vegada cada 3 mesos.
El règim d'acords i de constitució de la Comissió Interdepartamental per a la Millora de la Seguretat Viària es regeix per la normativa reguladora dels òrgans col·legiats de Catalunya.
Normativa
- LLEI 14/1997, de 24 de desembre, de creació del Servei Català de Trànsit.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 2548)
- DECRET 136/2014, de 7 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament de la Comissió Catalana de Trànsit i Seguretat Viària i es determinen la composició, les funcions i el funcionament de la Comissió Interdepartamental per a la Millora de la Seguretat Viària.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 6724)
Composició
Aquesta Comissió és presidida per la persona titular del Departament d'Interior i actuarà com a vicepresidència 1a. la persona titular de la Secretaria de Seguretat Pública (actualment aquest àmbit competencial recau en la Secretaria general) i com a vicepresidència 2a. la persona titular de la direcció del Servei Català de Trànsit.
Així mateix, estarà integrada per:
- La persona titular d'una de les delegacions territorials del Govern en representació de l'Administració territorial de la Generalitat.
- 3 persones del Departament de Territori i Sostenibilitat (abans una de l'antic Departament de Medi Ambient i Habitatge i dues de l'antic Departament de Política Territorial i Obres Públiques)
- Una persona representant del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (antic Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural)
-2 persones representants del Departament d'Interior (antic Departament d'Interior i Relacions Institucionals)
- 2 persones d'Empresa i Ocupació (abans una de l'antic Departament de Treball i una de l'antic Departament d'Innovació, Universitats i Empresa)
- Una persona d'Ensenyament (antic Departament d'Educació)
- Una persona de Governació i Relacions Institucionals (abans Departament de Governació i Administracions Públiques)
- 2 persones del Departament de Salut.
- Formaran part de la Comissió també els membres que integren el Comitè de Direcció de Trànsit.
Quan ho aconsellin els assumptes a tractar, es podran convidar, en qualitat de consultors, amb veu i sense vot, aquelles persones que puguin ajudar en els treballs i deliberacions de la Comissió. Els membres de la Comissió són nomenats per la persona titular del Departament, a proposta de cadascun dels departaments esmentats anteriorment.