Funcions
El tractament en primera instància de les reclamacions dels consumidors duent a terme actuacions de mediació, com a procediment previ a l'arbitratge, facilitant el suport tècnic oportú. La gestió de l'arbitratge com a mecanisme de solució de les reclamacions duent a terme els contactes necessaris amb els sectors empresarials i dels consumidors. L'administració de l'arbitratge de consum impulsant els tràmits necessaris, convocant els àrbitres i donant suport als col·legis arbitrals. La formalització de la signatura de convenis arbitrals entre persones consumidores i usuàries i els que produeixin, subministrin o facilitin béns o serveis. L'elaboració i el manteniment del cens d'empreses que s'adhereixen a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya controlant el lliurament i ús dels distintius oficials que s'atorguen, es donen de baixa o es retiren. El foment de l'adhesió d'empreses i entitats a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya. La relació amb altres administracions públiques i juntes arbitrals per coordinar i unificar els criteris de tramitació de reclamacions.