93 300 22 96
(Fax) 93 300 95 23
No informat
Horari d'atenció telefònica
de dilluns a divendres, de 8 a 20 h.
Horari centraleta (estiu)
de l'1 de juny al 30 de setembre: de dilluns a divendres, de 8 a 19.30 h.
Horari de registre
Cita - Per presentar escrits a l'oficina de registre pots demanar-la al 93 300 22 96 ext. 47192
de dilluns a divendres, de 9 a 14 h.
Romandrà tancat
24 de desembre: tancat.
31 de desembre: tancat.
Observacions
Horari d'atenció telefònica de 8.00 a 20.00 hores. En període d'estiu (de l'1/6 al 30/9) l'horari de la centraleta és de 8.00 a 19.30 hores.
93 728 52 00
No informat
Funcions
El director o directora general de la Policia exerceix el comandament superior, direcció i inspecció del cos de Mossos d'Esquadra, sota la direcció i supervisió de les autoritats superiors de la Generalitat, assegura la convivència pacifica i la protecció de les persones i béns en tot el territori de Catalunya, protegeix el lliure exercici dels drets i les llibertats i garanteix la seguretat ciutadana.
Corresponen a la Direcció General de la Policia les funcions següents:
Exercir i impulsar la direcció estratègica de l'organització amb la finalitat de donar compliment a la missió i a les funcions que aquesta té encomanades.
Exercir el comandament de les unitats policials i administratives que en depenen.
Exercir la representació institucional i la promoció de la Direcció General.
Promoure l'elaboració d'estudis, informes i anàlisis de tendències necessaris per a la presa de decisions i l'exercici de les competències pròpies en el camp de la seguretat pública.
Definir i planificar la política comunicativa de la Direcció General per a la projecció mediàtica de la Policia de la Generalitat – Mossos d'Esquadra.
Supervisar i aprovar l'elaboració del material documental necessari per tal de dirigir l'activitat del cos de Mossos d'Esquadra i de la resta de serveis de la Direcció General.
Proposar a la persona titular del departament competent en matèria de seguretat pública l'atorgament de la representació i defensa jurídica dels membres del cos de Mossos d'Esquadra per a les accions derivades d'actuacions per raó del servei.
Dur a terme la gestió i el tractament de qualsevol requeriment d'informació vinculada a les actuacions de la Policia de la Generalitat – Mossos d'Esquadra.
Vetllar pel compliment correcte de la Llei de transparència i bon govern i de qualsevol mecanisme que permeti a la Policia de la Generalitat – Mossos d'Esquadra atendre processos de rendició de comptes.
Supervisar els processos d'avaluació dels serveis policials per a la millora de la qualitat dels serveis públics.
Supervisar el compliment del règim estatutari del personal del cos de Mossos d'Esquadra.
Vetllar per l'execució correcta del pressupost assignat al seu àmbit de direcció.
Impulsar els processos d'accés, provisió i promoció i proposar les modificacions de la relació de llocs de treball i les ofertes d'ocupació de la Policia de la Generalitat – Mossos d'Esquadra.
Proposar a la Secretaria General del Departament els plans estratègics propis de l'àmbit del servei policial.
Qualsevol altra funció que li atribueixin la legislació i la resta de normativa vigent en matèria de seguretat pública i policia.
A més, mitjançant la Resolució INT/2993/2023, de 29/8, la persona titular de la Secretaria General delega determinades facultats en matèria de gestió de personal, de formació, de gestió econòmica i de contractació administrativa, la qual entra en vigor el 2/9, segons el DOGC 8992, d'1/09/2023.
Article 5
Delegació de competències de la persona titular de la Secretaria General en la persona titular de la Direcció General de la Policia
Es delega en la persona titular de la Direcció General de la Policia l'exercici de les facultats següents:
1. En matèria de recursos humans i en relació amb el personal del cos de la Policia de la Generalitat – Mossos d'Esquadra:
a) La proposta de modificació de la relació de llocs de treball.
b) La realització de les diligències corresponents a les preses de possessió i cessament del personal funcionari.
c) El reconeixement del grau personal.
d) L'emissió dels certificats corresponents, als efectes que prevegi la normativa vigent, en el marc de les convocatòries d'ingrés i provisió.
e) L'emissió dels certificats sobre circumstàncies de la relació funcionarial, situacions i drets reconeguts.
f) El reconeixement dels serveis previs a efectes de triennis.
g) El reconeixement de triennis.
h) L'emissió dels certificats per cobrar prestacions de la Seguretat Social i d'altres organismes públics.
i) La resolució dels expedients relatius a vacances, així com els relatius a llicències, permisos i reduccions, amb incidència en la nòmina o sense.
j) L'autorització de la realització de cursos de formació i perfeccionament, sens perjudici de la coordinació de l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya.
k) La designació i l'autorització del pagament de les comissions de servei amb dret a indemnització dins i fora del territori espanyol.
l) La gestió de la tramitació de les indemnitzacions per raó del servei.
2. En matèria de compatibilitats:
a) La resolució de les sol·licituds de compatibilitat en relació amb el personal de la Policia de la Generalitat – Mossos d'Esquadra.
b) L'emissió de l'informe previ a l'atorgament de l'autorització de compatibilitat en relació amb el personal d'administració i tècnic funcionari i laboral adscrit.
3. En matèria de vacances, permisos, llicències, reduccions de jornada, indemnitzacions per raó de servei i teletreball del personal d'administració i tècnic, funcionari i laboral adscrit:
a) La resolució dels expedients relatius a vacances, llicències, permisos i reduccions, tinguin o no incidència en la nòmina.
b) La designació i l'autorització del pagament de les comissions de servei amb dret a indemnització dins i fora del territori espanyol.
c) Les competències que el Decret 77/2020, de 4 d'agost, pel qual es regula la prestació de serveis en la modalitat de teletreball per al personal al servei de l'Administració de la Generalitat de Catalunya i els seus organismes autònoms, atribueix a la persona titular de la Secretaria General en matèria d'autorització, extinció i suspensió de la prestació de serveis en la modalitat de teletreball.
Aquesta delegació no inclou la competència que preveu l'article 3.3 del Decret 77/2020, de 4 d'agost.
d) La gestió de la tramitació de les indemnitzacions per raó del servei.
4. En matèria de contractació laboral:
La signatura dels contractes de personal laboral temporal i fix, la comunicació dels contractes esmentats, així com la resolució de les seves incidències, en relació amb el personal laboral adscrit.
5. En matèria de gestió econòmica i contractació administrativa:
a) Les facultats relatives a la gestió de l'habilitació, l'autorització de pagaments i tràmits externs amb les entitats bancàries, intervenció delegada i el departament competent en matèria d'economia i hisenda.
b) Les facultats que corresponen a la persona titular de la Secretaria General com a òrgan de contractació en matèria de contractes menors d'un import igual o inferior a 7.000 euros, IVA exclòs, que afecten l'àmbit funcional de la Direcció General de la Policia.
c) Les facultats que corresponen a la persona titular de la Secretaria General com a òrgan de contractació en relació amb els contractes de subministraments i serveis complementaris derivats o relacionats del Departament d'un import igual o inferior a 7.000 euros, IVA exclòs, que afecten l'àmbit funcional de la Direcció General de la Policia.
Article 12
Actes dictats per delegació
1. D'acord amb el que disposa l'article 8 de la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, els actes dictats per delegació han d'incloure, abans de la signatura, les paraules “per delegació” i han d'indicar la data de la resolució de l'òrgan que ha efectuat la delegació i la de la publicació en el diari oficial.
2. Els actes administratius que s'adopten per delegació es consideren dictats per l'òrgan delegant.
Normativa
- RESOLUCIÓ INT/2993/2023, de 29 d'agost, per la qual es deleguen determinades facultats de la persona titular de la Secretaria General del Departament d'Interior en matèria de gestió de personal, de formació, de gestió econòmica i de contractació administrativa en diversos òrgans del Departament.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8992)
- DECRET 57/2023, de 21 de març, de reestructuració de la Direcció General de la Policia.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8881)
- DECRET 214/2019, d'1 d'octubre, pel qual es nomena el senyor Pere Ferrer Sastre director general de la Policia del Departament d'Interior.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 7973)
Composició
Els òrgans que depenen del director o directora general de la Policia són els següents:
El Gabinet del Director General.
La Prefectura de la Policia.
La Comissaria General de Relacions Institucionals, Prevenció i Mediació.
La Comissaria General d'Investigació Interna i Afers Disciplinaris.
La Comissaria General d'Inspecció i Avaluació.
La Subdirecció General d'Administració i Serveis.
La Subdirecció General de Recursos Humans.
El Servei d'Assessorament Jurídic.
Informació addicional