Carrer de la Diputació, 355 08009 Barcelona
93 551 20 00
Sí
Funcions
El Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT), d'acord amb el que estableix l'article 45 de la Llei 4/1997, de 20 de maig, de protecció civil de Catalunya, és el centre superior de coordinació i informació de l'estructura de protecció civil de Catalunya.
Les seves funcions estan definides al Decret 246/1992, de 26 d'octubre, sobre la creació del Centre de Coordinació Operativa de Catalunya, i són les següents:
Proposar, si escau, l'activació i desactivació dels plans d'emergència especials i del Pla d'emergència territorial de Catalunya i notificar-ho als grups actuants, a les entitats i als organismes que aquests documents prevegin.
Establir i executar, en situacions de greu risc i emergència declarada, les respostes adequades d'acord amb els protocols d'actuació, plans d'emergència i inventaris de mitjans i recursos mobilitzables sota la direcció de l'autoritat competent o del director del Pla.
Estar en contacte permanent amb els centres d'emergència definits en els plans de protecció civil i els associats a d'altres organitzacions i, quan s'escaigui, coordinar les actuacions entre les diferents sales i donar suport estratègic, logístic i d'informació a les entitats i els serveis que ho requereixin.
Disposar de la informació necessària sobre els recursos disponibles en la totalitat de Catalunya i sobre les intervencions o actuacions en curs dels serveis d'emergències i seguretat civil, tot i col·laborant en el manteniment del catàleg de mitjans, recursos i serveis mobilitzables externs a la Direcció General.
Recopilar i emetre informació sistematitzada i periòdica de totes les fonts possibles, tant per valorar-la, com per poder-la facilitar a les autoritats i als grups actuants i entitats que gestionen l'emergència i al gabinet d'informació, elaborar i difondre alhora informes, dades estadístiques i memòries.
Canalitzar qualsevol ordre de l'autoritat de protecció civil de la Generalitat de Catalunya, en particular la de prestació de serveis personals i la requisa, intervenció o ocupació temporal i transitòria dels béns necessaris per afrontar la situació d'emergència.
Determinar i avaluar les conseqüències dels sinistres i riscos significatius en temps real tot i preveient en la mesura que ho permetin els recursos disponibles les situacions que poden derivar en una situació d'emergència i realitzar el control i la vigilància d'aquelles situacions de risc potencial, de les quals en tingui coneixement.
Gestionar la participació en la difusió d'informació previsible, i preventiva, tramesa pels organismes competents.
Gestionar, per raó d'emergència greu, els sistemes associats a la xarxa d'alarmes i comunicacions de protecció civil.
Intervenir en la realització de simulacres periòdics.
Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que se li encomani.
Normativa