Responsable
Sr. Joan Delort i Menal Perfil
Càrrec
director general de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments
93 551 20 00
(Fax) 93 551 24 28
Sí
de dilluns a divendres, de 9 a 14 h.
Romandrà tancat
24 de desembre: tancat.
31 de desembre: tancat.
Avinguda de Serra Galliners, s/n (Universitat Autònoma de Barcelona) 08193 Cerdanyola del Vallès
Responsable
Sr. Joan Delort i Menal Perfil
Càrrec
director general de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments
93 551 20 00
(Fax) 93 551 24 28
Sí
de dilluns a divendres, de 9 a 14 h.
Romandrà tancat
24 de desembre: tancat.
31 de desembre: tancat.
Funcions
Corresponen a la Direcció General de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments, sota la direcció i supervisió de les autoritats superiors, l'execució i compliment de les missions i competències del Departament d'Interior en matèria de prevenció, extinció d'incendis i salvaments davant de situacions de risc.
Correspon al director o directora general de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments, sota la direcció i supervisió de les autoritats superiors, el comandament del cos de Bombers de la Generalitat i la direcció, coordinació i inspecció dels serveis de prevenció i extinció d'incendis i de salvaments i de les seves instal·lacions.
Correspon a la Direcció General de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments l'exercici de les funcions següents:
Elaborar i formular propostes sobre la creació i desenvolupament de mesures, dispositius i recursos orientats a l'atenció de les emergències a Catalunya, amb la finalitat de contribuir a la garantia de la protecció de les persones, els béns i el medi ambient davant de qualsevol situació d'emergència.
Exercir la competència executiva en matèria de salvament marítim, en els termes que determini la legislació vigent, que, entre d'altres, inclou desenvolupar els mecanismes organitzatius i formatius específics orientats al salvament marítim i a la participació en les emergències nuclears.
Dirigir l'organització general i impulsar polítiques específiques del cos de Bombers de la Generalitat, del personal bomber voluntari, del personal tècnic especialitzat i, en general, dels serveis de prevenció i extinció d'incendis i de salvaments de Catalunya.
Dirigir l'execució del pressupost assignat al seu centre directiu, sens perjudici de les competències que puguin correspondre a la Secretaria General.
Dirigir el desenvolupament de les polítiques de recursos humans i impulsar i desenvolupar les pròpies del cos de Bombers de la Generalitat, aplicar i supervisar el compliment del règim estatutari del cos de Bombers de la Generalitat i l'específic del personal tècnic especialitzat, dels bombers voluntaris i del personal complementari assignat per a l'extinció d'incendis forestals.
Promoure l'elaboració i proposar criteris sobre polítiques de selecció, formació, promoció i desenvolupament professional del cos de Bombers de la Generalitat i del personal tècnic especialitzat en coordinació amb els centres directius competents per raó de matèria.
Promoure la coordinació operativa i l'elaboració de plans d'actuació en matèria de prevenció i extinció d'incendis i salvaments.
Organitzar i supervisar les activitats preventives de vigilància per evitar la producció d'incendis, sens perjudici de les pròpies del Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural en matèria de prevenció d'incendis forestals, i les activitats d'extinció d'incendis i de salvaments.
Organitzar i dirigir les tasques de suport tècnic i assessorament als municipis, en relació amb les funcions, les activitats i els mitjans tècnics i operatius dels serveis de prevenció i extinció d'incendis i amb el compliment de la normativa de prevenció d'incendis i seguretat industrial en relació amb les competències de la Direcció General.
Garantir la disponibilitat dels recursos i serveis mobilitzables per a l'atenció a les emergències de la seva competència.
Promoure i divulgar l'autoprotecció com a mecanisme de prevenció i desenvolupar programes específics de formació i informació en l'àmbit d'actuació propi.
Establir relacions i participar en òrgans autonòmics, estatals o internacionals en matèria d'emergències, d'acord amb la direcció superior de la persona titular del Departament.
Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que se li encomani.
A més, mitjançant la Resolució INT/2993/2023, de 29/8, la persona titular de la Secretaria General delega determinades facultats en matèria de gestió de personal, de formació, de gestió econòmica i de contractació administrativa, la qual entra en vigor el 2/9, segons el DOGC 8992, d'1/09/2023.
Article 3
Delegació de competències de la persona titular de la Secretaria General en la persona titular de la Direcció General de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments.
Es delega en la persona titular de la Direcció General de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments l'exercici de les facultats següents:
1. En matèria de recursos humans i en relació amb el personal del cos de Bombers de la Generalitat:
- a) La proposta de modificació de la relació de llocs de treball.
b) La realització de les diligències corresponents a les preses de possessió i cessament del personal funcionari.
c) El reconeixement del grau personal.
d) L'emissió dels certificats corresponents, als efectes que prevegi la normativa vigent, en el marc de les convocatòries d'ingrés i provisió.
e) L'emissió dels certificats sobre circumstàncies de la relació funcionarial, situacions i drets reconeguts.
f) El reconeixement dels serveis previs a efectes de triennis.
g) El reconeixement de triennis.
h) L'emissió dels certificats per cobrar prestacions de la Seguretat Social i d'altres organismes públics.
i) La resolució dels expedients relatius a vacances, així com els relatius a llicències, permisos i reduccions, amb incidència en la nòmina o sense.
j) L'autorització de la realització de cursos de formació i perfeccionament, sens perjudici de la coordinació de l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya.
k) La designació i l'autorització del pagament de les comissions de servei amb dret a indemnització dins i fora del territori espanyol.
l) La gestió de la tramitació de les indemnitzacions per raó del servei.
2. En matèria de personal:
- a) La resolució dels expedients pels quals es declara el pas a la situació administrativa de segona activitat de les persones funcionàries del cos de Bombers de la Generalitat, la resolució de l'adopció de mesures temporals mentre es tramiten aquests expedients, així com la resolució dels expedients de revisió de la situació de segona activitat i de retorn al servei operatiu.
b) L'autorització del pagament de les compensacions corresponents a les prestacions de les persones membres del cos de bombers voluntaris de la Generalitat de Catalunya.
c) L'exercici de totes les facultats corresponents al personal de campanya forestal o personal de naturalesa equivalent.
d) La resolució de les comissions de servei, les permutes i les adscripcions provisionals del personal del cos de Bombers de la Generalitat.
e) L'emissió dels informes previs en matèria de situacions administratives, llevat que es tracti de la segona activitat, jubilació i reingrés al servei actiu del personal del cos de Bombers de la Generalitat.
3. En matèria de compatibilitats:
- L'emissió de l'informe previ a l'atorgament de l'autorització de compatibilitat en relació amb el personal d'administració i tècnic funcionari i laboral adscrit.
4. En matèria de vacances, permisos, llicències, reduccions de jornada, indemnitzacions per raó de servei i teletreball del personal d'administració i tècnic, funcionari i laboral adscrit:
- a) La resolució dels expedients relatius a vacances, llicències, permisos i reduccions, tinguin o no incidència en la nòmina.
b) La designació i l'autorització del pagament de les comissions de servei amb dret a indemnització dins i fora del territori espanyol.
c) Les competències que el Decret 77/2020, de 4 d'agost, pel qual es regula la prestació de serveis en la modalitat de teletreball per al personal al servei de l'Administració de la Generalitat de Catalunya i els seus organismes autònoms, atribueix a la persona titular de la Secretaria General en matèria d'autorització, extinció i suspensió de la prestació de serveis en la modalitat de teletreball.
Aquesta delegació no inclou la competència que preveu l'article 3.3 del Decret 77/2020, de 4 d'agost.
d) La gestió de la tramitació de les indemnitzacions per raó del servei.
5. En matèria de contractació laboral:
- La signatura dels contractes de personal laboral temporal i fix, la comunicació dels contractes esmentats, així com la resolució de les seves incidències, en relació amb el personal laboral adscrit.
6. En matèria de gestió econòmica i contractació administrativa:
- a) Les facultats relatives a la gestió de l'habilitació, l'autorització de pagaments i tràmits externs amb les entitats bancàries, intervenció delegada i el departament competent en matèria d'economia i hisenda.
b) Les facultats que corresponen a la persona titular de la Secretaria General com a òrgan de contractació en matèria de contractes menors d'un import igual o inferior a 7.000 euros, IVA exclòs, que afecten l'àmbit funcional de la Direcció General de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments.
c) Les facultats que corresponen a la persona titular de la Secretaria General com a òrgan de contractació en relació amb els contractes de subministraments i serveis complementaris derivats o relacionats del Departament d'un import igual o inferior a 7.000 euros, IVA exclòs, que afecten l'àmbit funcional de la Direcció General de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments.
Article 12
Actes dictats per delegació
1. D'acord amb el que disposa l'article 8 de la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, els actes dictats per delegació han d'incloure, abans de la signatura, les paraules “per delegació” i han d'indicar la data de la resolució de l'òrgan que ha efectuat la delegació i la de la publicació en el diari oficial.
2. Els actes administratius que s'adopten per delegació es consideren dictats per l'òrgan delegant.
Normativa
- DECRET 12/2023, de 24 de gener, de reestructuració del Departament d'Interior.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8841)
- DECRET 180/2021, de 8 de juny, pel qual es nomena el senyor Joan Delort i Menal director general de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments del Departament d'Interior.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8429)
- RESOLUCIÓ INT/1563/2023, de 8 de maig, per la qual es deleguen determinades facultats de la persona titular de la Secretaria General del Departament d'Interior en matèria de gestió de personal, de formació, de gestió econòmica i de contractació administrativa, en diversos òrgans del Departament.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8912)
- RESOLUCIÓ INT/160/2022, de 28 de gener, d'avocació i delegació de competències de la persona titular de la Direcció General de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8596)
- RESOLUCIÓ INT/741/2011, de 17 de març, de delegació de competències del conseller d'Interior en diversos òrgans del Departament.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 5845)
Composició
Estructura organitzativa del cos de Bombers de la Generalitat
37.1 Per a l'establiment de l'estructura organitzativa del cos de Bombers de la Generalitat, que es concreta respecte de la Subdirecció General Operativa i la Subdirecció General de Suport Tècnic, Avaluació i Prevenció, es determinen, en ordre organitzatiu descendent, els nivells estructurals següents en funció del seu caràcter central o territorial:
a) Òrgans centrals: Divisió, Àrea Central, Unitat Central i Grup.
b) Òrgans territorials: Regió, Àrea Regional, Unitat Regional i Parc.
37.2 La Divisió i la Regió són òrgans que, de manera ordinària, s'adscriuen a la Subdirecció General Operativa, a les quals correspon la direcció estratègica d'àmbits concrets de l'activitat del cos de Bombers de la Generalitat. La naturalesa organitzativa de la Divisió és d'òrgan central, mentre que la de la Regió és la d'òrgan territorial.
37.3 Les àrees són òrgans que, de manera ordinària, s'adscriuen a una Divisió o Regió, a les quals correspon la direcció tàctica d'àmbits concrets de l'activitat dels bombers. S'estableixen els següents tipus d'àrees:
a) Àrees centrals: com a desenvolupament de les divisions o de les subdireccions generals.
b) Àrees regionals: com a desenvolupament de les regions s'assimilen a zones.
Les àrees regionals són la denominació operativa de les zones assenyalades a l'article 24 de la Llei 5/1994, de 4 de maig, de regulació dels serveis de prevenció i extinció d'incendis i de salvaments de Catalunya.
37.4 La Unitat és un òrgan que, de manera ordinària, s'adscriu a una àrea central o regional o a una divisió o regió, a la qual correspon la direcció operativa dels bombers. S'estableixen els tipus d'unitats següents:
a) Unitats centrals: com a desenvolupament de les àrees centrals o divisions centrals.
b) Unitats regionals: com a desenvolupament de les àrees regionals o regions.
37.5 El Grup és l'òrgan que, de manera ordinària, s'adscriu a una Unitat, les responsabilitats del qual són, amb caràcter general, les relatives a la supervisió i execució directa de les tasques dels bombers.
37.6 El Parc és el conjunt de mitjans personals i materials, amb organització pròpia, situat en un municipi i amb un àmbit territorial d'intervenció funcional concret.
37.7 La creació, modificació o supressió dels grups i parcs es fa per ordre del conseller competent en matèria de prevenció, extinció d'incendis i salvaments.
37.8 El territori de Catalunya s'articula, als efectes de la implantació del cos de Bombers de la Generalitat, en les regions d'emergències següents: Centre, Girona, Lleida, Tarragona, les Terres de l'Ebre, Metropolitana Nord i Metropolitana Sud.
Les regions d'emergències comprenen les comarques i els municipis que s'estableixin per ordre del conseller.
37.9 Les regions d'emergències són la denominació operativa de les brigades assenyalades a l'article 24 de la Llei 5/1994, de 4 de maig, de regulació dels serveis de prevenció i extinció d'incendis i de salvaments de Catalunya.
Informació addicional