No informat
No informat
Funcions
La taxació, el peritatge i la fixació del preu just en els expedients expropiatoris de les administracions públiques de Catalunya.
Normativa
- RESOLUCIÓ PRE/78/2023, de 16 de gener, de cessament i de nomenament de membres del Jurat d'Expropiació de Catalunya.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8836)
- RESOLUCIÓ PRE/3707/2022, de 24 de novembre, de nomenament d'un membre del Jurat d'Expropiació de Catalunya.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8803)
- DECRET 289/2022, de 2 de novembre, de reestructuració del Departament de la Presidència.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8785)
- DECRET 19/2022, de 8 de febrer, de reestructuració del Departament de la Presidència.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8603)
- RESOLUCIÓ PRE/1466/2021, de 13 de maig, de cessament i de nomenament de membres del Jurat d'Expropiació de Catalunya.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8412)
- RESOLUCIÓ PRE/44/2019, de 7 de gener, de cessament i de nomenament de membres del Jurat d'Expropiació de Catalunya.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 7791)
- RESOLUCIÓ PRE/2330/2018, d'11 d'octubre, per la qual es dona publicitat a la composició del Jurat d'Expropiació de Catalunya.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 7727)
- DECRET 120/2009, de 28 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament del Jurat d'Expropiació de Catalunya.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 5433)
- LLEI 9/2005, de 7 de juliol, del Jurat d'Expropiació de Catalunya.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 4427)
Composició
És un òrgan col·legiat permanent de la Generalitat, de caràcter administratiu i sense personalitat jurídica, i amb independència jeràrquica. Està adscrit al Departament de la Presidència.
Estructura territorial:
El Jurat s'estructura en les seccions territorials de Barcelona, Girona, Lleida, Tarragona i Terres de l'Ebre.
Composició:
Cada una de les seccions del Jurat d'Expropiació està formada pel president o presidenta, el secretari o secretària i les persones vocals següents:
- Un funcionari o funcionària titulats superiors en els àmbits del dret i de l'economia, del cos superior d'administració de la Generalitat o del cos d'advocacia de la Generalitat o d'un d'equivalent, que acrediti experiència en matèria de valoracions.
- Un funcionari o funcionària del cos de titulació superior de la Generalitat, amb la titulació que correspongui segons la naturalesa del bé o dret a valorar.
- Dues persones titulades superiors en grau universitari que acreditin experiència en matèria de valoracions, proposades per acord de les entitats municipalistes.
- Una persona en representació de les cambres, els col·legis professionals, les organitzacions empresarials o les associacions representatives de la propietat.
- Un registrador o registradora de la propietat, o un notari o notària, designat o designada pel col·legi corresponent.
Funcions:
- Presidents o presidentes: representen les respectives seccions de la demarcació territorial corresponent, presideix les seccions i li corresponen la resta de funcions que estableix aquest Reglament i la legislació vigent en matèria d'òrgans col·legiats.
- Les persones vocals: exerceixen funcions públiques i actuen amb objectivitat i independència de criteri i han de guardar reserva sobre els assumptes dels quals tinguin coneixement per la seva condició.
- Les persones vocals ponents: fa la proposta de valoració, sens perjudici del que disposa l'article 11.3. Han de tenir la titulació o titulacions requerides en funció del bé a expropiar i les competències pròpies de la titulació.
- La secretaria de les seccions del Jurat:
- Rebre i registrar els escrits relatius a cadascun dels expedients de què coneix la secció.
- Requerir les parts interessades per tal que completin, millorin o aclareixin la documentació aportada, així com donar-los trasllat dels escrits, valoracions i al·legacions formulats per les altres parts interessades.
- Dirigir la tramitació dels expedients.
- Trametre al o a la vocal ponent o personal assessor l'expedient o les actuacions amb la finalitat que prepari la proposta de valoració.
- Practicar les citacions per a les reunions de la secció, amb la convocatòria prèvia del president o presidenta, i fer arribar l'índex o les ponències dels assumptes que hagin d'examinar-se en cada sessió.
- Testimoniar la documentació lliurada.
- Redactar les actes de les sessions.
- Portar el registre i arxiu de les resolucions de la secció.
- Notificar les resolucions a les parts interessades.
- Elaborar la proposta de memòria anual.
El ple del Jurat:
El Ple del Jurat d'Expropiació de Catalunya el constitueixen els presidents o les presidentes, els secretaris o secretàries i els vocals de cada secció. El president o presidenta del ple representa el Jurat d'Expropiació de Catalunya. El torn de presidència s'estableix per ordre alfabètic de les seccions, i actua com a secretari o secretària el de la secció corresponent.
El Ple es reuneix ordinàriament tres vegades a l'any. El president o presidenta pot convocar sessions extraordinàries a iniciativa pròpia o a proposta dels o les presidentes de dues seccions.
El Ple, al marge de les funcions legalment atribuïdes, pot acordar la creació de ponències tècniques que analitzin i informin el ple sobre criteris de valoració i jurisprudència en matèria d'expropiació forçosa, així com la realització d'activitats formatives en aquests àmbits, fixar els criteris d'elaboració de les memòries, o qualsevol altra qüestió relacionada amb les funcions del Jurat.