Passeig del Taulat, 266-270 08019 Barcelona
Responsable
Sra. Maria Lluïsa Oliveras Vivancos
Càrrec
Secretària
93 483 10 00
Sí
Funcions
- Assessorament i assistència tècnica en qüestions d'administració patrimonial, jurídiques, i de qualsevol altra naturalesa derivades de l'exercici de l’assistència a la capacitat jurídica.
- Supervisió de l'exercici de les funcions d’assistència a la capacitat jurídica encomanades per la llei.
- Emissió d'informes i propostes a l'òrgan judicial competent sobre el nomenament, excusa o remoció com a assistents de persones jurídiques sense ànim de lucre. Informació a l'òrgan judicial de les circumstàncies en les quals es desenvolupa l’assistència.
- Establiment i actualització del cens de persones jurídiques assistides en l'àmbit de Catalunya.
- Coordinació amb l'òrgan judicial, notarial i altres institucions i òrgans competents a fi de millorar els processos en la provisió de mesures judicials i notarials per a l’assistència de les persones amb discapacitat en l’exercici de la seva capacitat jurídica.
- Promoció, quan es consideri necessari, de la creació de persones jurídiques sense ànim de lucre per a l'exercici de funcions d’assistència a la capacitat jurídica en els diferents àmbits territorials.
Normativa
Composició
- President: persona titular de la Secretaria general del Departament de Drets Socials.
- Vicepresident: persona titular de la Secretaria general del Departament de Justícia.
- Vocals: 2 persones en representació del Departament de Salut designades pel seu titular, 2 persones en representació del Departament de Justícia designades pel seu titular, 2 persones en representació del Departament de Drets Socials designades pel seu titular, de 2 a 5 persones en representació de les persones jurídiques sense ànim de lucre dedicades a l'exercici de l’assistència a la capacitat jurídica, nomenades per la persona titular del Departament de Drets Socials.
- Secretaria de la Comissió: una persona funcionària del Departament de Drets Socials, amb veu però sense vot.