Plaça de Pompeu Fabra, 1 17002 Girona
Responsable
Sra. Eugènia Coy Robert
Càrrec
cap de l'Oficina de Gestió Empresarial de Girona
Observacions
L'Oficina d'Atenció Ciutadana , ubicada a la planta baixa de l'edifici, és l'encarregada de gestionar l'atenció al públic i el registre.
Atenció al públic amb cita. Podeu demanar la cita per Internet.
Cal tenir en compte que les empreses i els professionals tenen l'obligació de relacionar-se amb l'Administració utilitzant mitjans electrònics. D'aquesta manera, podeu realitzar els tràmits corresponents mitjançant el Canal Empresa.
Pel que fa als mitjans de pagament, teniu dues opcions: utilitzar la banca electrònica o els caixers automàtics mitjançant targetes de crèdit o dèbit. Us recordem que a l'oficina no es reben pagaments en efectiu ni amb targeta en cap cas.
Funcions
Les oficines de gestió empresarial territorials, incloses a la xarxa d'oficines de suport a l'administració digital de la Generalitat de Catalunya, tenen les funcions següents:
a) Informar i assessorar les empreses en relació amb els procediments administratius que afecten les activitats econòmiques pels canals habilitats en cada moment, en col·laboració amb els òrgans competents en la matèria, i vetllar perquè aquests processos finalitzin de forma eficient i àgil.
b) Garantir l'exercici de les competències i l'adopció de les eines necessàries per a donar suport a les persones usuàries que tinguin dificultats pel que fa a l'accés i la tramitació amb els mitjans digitals, en coordinació amb el departament competent en matèria d'atenció ciutadana.
c) Impulsar la formació inicial i continuada del personal d'atenció al públic de les oficines.
d) Tramitar i, si escau, resoldre els procediments administratius que consten al Catàleg de tràmits de l'OGE, així com realitzar la comprovació de les dades declarades.
e) Coordinar-se amb els òrgans territorials competents en les matèries que consten al Catàleg de tràmits de l'OGE.
f) Donar suport i supervisar les oficines concertades de la xarxa OGE de la seva demarcació territorial, i ocupar-se de la formació del personal que les atén.
g) Vetllar pel compliment i l'aplicació de les normes que estableix la certificació de qualitat de l'OGE.
h) Gestionar, liquidar i recaptar les taxes que afecten els tràmits competència de la Generalitat de Catalunya gestionats per l'OGE, sens perjudici de les funcions que sobre aquesta matèria li puguin atribuir altres òrgans.
i) Gestionar els expedients que es derivin de la tramitació unificada i facilitar les dades aportades a les administracions públiques competents.
j) Prestar serveis proactius i personalitzats a les persones titulars de les activitats econòmiques i als emprenedors i a les emprenedores.
k) Altres funcions de naturalesa anàloga que se li encomanin.
Normativa
- DECRET 56/2024, de 12 de març, de reestructuració del Departament d'Empresa i Treball.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 9122)
- DECRET 106/2008, de 6 de maig, de mesures per a l'eliminació de tràmits i la simplificació de procediments per facilitar l'activitat econòmica.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 5131)
- DECRET 282/2018, de 20 de desembre, de reestructuració del Departament d'Empresa i Coneixement.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 7774)
Composició
Aquesta oficina s'adscriu orgànicament als Serveis Territorials del Departament d'Empresa i Ocupació i depèn funcionalment de la gerència de l'Oficina de Gestió Empresarial.