El Servei de Registre de Cooperatives i Societats Laborals té les funcions següents:
a) Coordinar la qualificació i la inscripció al Registre central de cooperatives de Catalunya.
b) Coordinar la qualificació i la inscripció al Registre administratiu de societats laborals.
c) Coordinar, d'acord amb els criteris fixats per la Subdirecció, els registres territorials de cooperatives.
d) Coordinar l'aplicació dels criteris jurídics registrals en matèria de cooperatives i societats laborals.
e) Coordinar, fer seguiment i proposar solucions de millora en relació amb l'aplicació informàtica que gestiona el Registre general de cooperatives de Catalunya i el Registre administratiu de societats laborals.
f) Impulsar millores i simplificacions en les tramitacions telemàtiques dels procediments relatius a les inscripcions registrals competència del Servei.
g) Coordinar i supervisar els informes i els estudis jurídics en matèria de cooperatives i societats laborals que emeti la unitat.
h) Proposar i redactar projectes normatius sobre les matèries atribuïdes a la Subdirecció General.
i) Conèixer i coordinar els expedients sancionadors en matèria de cooperatives competència de la Direcció General.
j) Coordinar el procediment d'arbitratge i conciliacions del Consell Superior de la Cooperació.
k) Altres funcions de naturalesa anàloga que li encomanin els seus superiors jeràrquics.