Responsable
Sra. Elena Juanola Pagès Perfil
Càrrec
directora de l'Institut Català de Seguretat i Salut Laboral
93 228 57 57 / 93 205 50 01
Sí
Responsable
Sra. Elena Juanola Pagès Perfil
Càrrec
directora de l'Institut Català de Seguretat i Salut Laboral
973 20 04 00
No informat
Responsable
Sra. Elena Juanola Pagès Perfil
Càrrec
directora de l'Institut Català de Seguretat i Salut Laboral
977 54 14 55
No informat
Responsable
Sra. Elena Juanola Pagès Perfil
Càrrec
directora de l'Institut Català de Seguretat i Salut Laboral
Funcions
a) Dirigir, coordinar i planificar les actuacions internes i externes, així com la proposta d'actuacions anuals i pluriennals en l'àmbit de les seves competències.
b) Coordinar l'elaboració d'estudis i d'informes en matèria de seguretat i salut laboral.
c) Coordinar les relacions amb institucions i organitzacions especialitzades en matèria de seguretat i salut laboral.
d) Coordinar la proposta d'actuacions anuals o pluriennals amb la Direcció General de Relacions Laborals, Treball Autònom i Qualitat en el Treball per promoure la seguretat i salut laboral.
e) Organitzar la prestació del servei d'assessorament i d'assistència tècnica en matèria de seguretat i condicions de salut laboral a l'autoritat laboral i a organismes públics, empreses i treballadors i treballadores.
f) Proposar actuacions i participar en les comissions relacionades amb la seguretat i la salut laboral del Consell de Relacions Laborals, en representació de la Direcció General de Relacions Laborals, Treball Autònom i Qualitat en el Treball.
g) Prendre part en consells, comissions i àmbits de participació relacionats amb la seguretat i la salut laboral.
h) Organitzar, desenvolupar i promoure la formació, la investigació, la recerca i les activitats de desenvolupament en matèria de seguretat i salut en el treball.
i) Organitzar, desenvolupar i promoure activitats relacionades amb la formació i la promoció de la formació en matèria de seguretat i salut laboral.
j) Coordinar, pel que fa a la millora de les condicions de treball i la seguretat i la salut laboral, la cooperació i l'intercanvi d'informació i experiències amb altres administracions públiques i entitats públiques i privades.
k) Coordinar els sistemes d'informació relatius a la seguretat i la salut laboral dins l'àmbit de competències de la Direcció General de Relacions Laborals, Treball Autònom i Qualitat en el Treball.
l) Coordinar l'acreditació de serveis de prevenció i l'autorització de persones o entitats auditores, així com altres activitats relacionades amb la prevenció de riscos laborals.
m) Coordinar, amb la resta de les comunitats autònomes, les actuacions administratives per a l'acreditació dels serveis de prevenció aliens i l'autorització de les entitats auditores del sistema de prevenció de les empreses i d'altres entitats relacionades amb la prevenció de riscos laborals.
n) Coordinar els registres, els tràmits i les comunicacions derivats de la normativa de prevenció de riscos laborals.
o) Realitzar les auditories dels sistemes de gestió de la prevenció de riscos laborals implantats en l'àmbit de l'Administració de la Generalitat, d'acord amb el que preveu el Decret 312/1998, d'1 de desembre, pel qual es creen els serveis de Prevenció de Riscos Laborals per al personal al servei de l'Administració de la Generalitat.
p) Altres funcions de naturalesa anàloga que se li encomanin.
Normativa
- DECRET 56/2024, de 12 de març, de reestructuració del Departament d'Empresa i Treball.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 9122)
- DECRET 289/2016, de 30 d'agost, de reestructuració del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 7196)
- RESOLUCIÓ TSF/589/2019, de 8 de març, per la qual es resol la convocatòria per a la provisió, pel sistema de lliure designació, d'un lloc de comandament de la Direcció General de Relacions Laborals i Qualitat en el Treball del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies (convocatòria de provisió núm. TSF/014/18).. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 7829)
Informació addicional