La Secció de Registres Laborals té les funcions següents:
a) Organitzar i gestionar el dipòsit, el registre i la publicació dels convenis col·lectius, els acords col·lectius de treball i els plans d'igualtat mitjançant l'aplicació corresponent, així com les adhesions i les extensions, els acords i els laudes amb eficàcia de conveni col·lectiu; també els acords i els pactes de funcionaris i el dipòsit de pactes d'eficàcia limitada.
b) Fer el control de legalitat dels convenis col·lectius estatutaris i dels plans d'igualtat.
c) Organitzar i gestionar el funcionament del registre d'estatuts de les associacions sindicals i empresarials, mitjançant l'aplicació corresponent, i, en concret, el dipòsit, el registre i la publicació dels estatuts, la constitució de federacions i confederacions, les modificacions estatutàries, l'afiliació a altres organitzacions d'àmbit superior i la seva desvinculació, la fusió i la integració, la suspensió i la dissolució, així com els acords de designació i renovació de càrrecs que exerceixen la seva representació legal.
d) Altres funcions de naturalesa anàloga que li encomanin els seus superiors jeràrquics.