Avinguda de Josep Tarradellas, 2-6 08029 Barcelona
(Fax) 93 495 80 01

Edifici accessible
Adaptat
Funcions
Àmbit d'actuació
Municipis de la comarca del Vallès Oriental i els municipis de les comarques del Baix Llobregat, el Maresme i el Vallès Occidental que no formen part de l'Àrea Metropolitana de Barcelona.
Funcions
Correspon a la Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona:
- Emetre informes en el procediment d'avaluació ambiental
- Resoldre expedients de planejament:
- L'aprovació definitiva dels plans d'ordenació urbanística municipal i els programes d'actuació urbanística municipal l'aprovació definitiva dels quals no correspongui al conseller o consellera de Territori.
- L'aprovació definitiva dels plans especials urbanístics a què fa referència l'article 67.1.d del Text refós de la Llei d'urbanisme, aprovat pel Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, els plans de millora urbana i els plans parcials urbanístics en el cas que els ens locals no tinguin atribuïda o no hagin d'exercir aquesta competència, d'acord amb el que estableix aquesta Llei.
- L'aprovació definitiva dels plans especials urbanístics a què fan referència les lletres a, b, c i f de l'article 67.1 del Text refós de la Llei d'urbanisme, aprovat pel Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost i els plans especials urbanístics a què fa referència la lletra e) de l'article 67.1 l'aprovació definitiva dels quals no correspongui al conseller o consellera de Territori.
- L'aprovació definitiva dels plans i els programes urbanístics plurimunicipals l'aprovació definitiva dels quals no correspongui al conseller o consellera de Territori.
- L'aprovació definitiva dels plans parcials urbanístics de delimitació que no correspongui aprovar al conseller o consellera de Territori.
- Autoritzacions d'obres en sòl no urbanitzable.
- Informar d'estudis de detall.
- Informes sobre l'autorització d'usos i obres provisionals
Normativa
- DECRET 219/2019, de 22 d'octubre, de creació de la Comissió Territorial d'Urbanisme del Penedès i de modificació del Decret 68/2014, de 20 de maig, pel qual es regula la composició i el funcionament intern dels òrgans urbanístics de la Generalitat de caràcter col·legiat. . Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 7988)
- DECRET 68/2014, de 20 de maig, pel qual es regula la composició i el funcionament intern dels òrgans urbanístics de la Generalitat de caràcter col·legiat. . Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 6628)
- RESOLUCIÓ TES/757/2012, de 20 d'abril, de delegació de competències de la persona titular de la Direcció General d'Ordenació del Territori i Urbanisme en les comissions territorials d'Urbanisme i la Subcomissió d'Urbanisme del municipi de Barcelona. . Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 6117)
Composició
President: el secretari o la secretària de Territori, Urbanisme i Agenda Urbana.
Vicepresident: el director o directora general d'Ordenació del Territori, Urbanisme i Arquitectura.
Vocals:
- Una persona en representació de la direcció general competent en matèria d'urbanisme, titular d'una altra subdirecció general o assimilat.
- El o la cap del Servei Territorial d'Urbanisme que correspongui.
- La persona titular de la delegació territorial corresponent del Govern de la Generalitat.
- La persona titular de la direcció dels serveis territorials del departament competent en matèria d'urbanisme.
- Tres persones en representació del departament competent en matèria d'urbanisme.
- Una persona en representació del departament competent en matèria de medi ambient.
- Una persona en representació dels departaments de la Generalitat que tinguin competència en alguna de les matèries següents o en diverses: agricultura, medi natural, cultura, comerç, demarcació territorial, energia, habitatge, indústria, mobilitat, ordenació del territori, patrimoni cultural, protecció civil, salut, turisme, ensenyament i patrimoni immobiliari.
- Vuit persones, membres dels ens locals, designades per les organitzacions associatives d'entitats locals més representatives de Catalunya.
- Una persona en representació del consell de Vegueria que correspongui a l'àmbit territorial de la Comissió.
- Dotze persones d'un reconegut prestigi professional o acadèmic en matèria d'urbanisme, d'habitatge i de medi ambient, nou d'elles dels col·legis professionals relacionats amb aquestes matèries.
La secretaria és exercida per una persona funcionària del departament competent en matèria d'urbanisme, designada per la presidència de la Comissió, i actua amb veu i sense vot.
Altres persones que hi poden assistir:
Podrà assistir a les reunions de la Comissió un representant de l'Estat, amb veu i sense vot.
- Igualment, podran ser convidats a participar els alcaldes o alcaldesses dels ajuntaments dels quals s'estigui tramitant el programa d'actuació urbanística.
- La presidència de la Comissió pot convidar a assistir a les seves sessions, amb veu, però sense vot, les persones responsables tècniques i jurídiques de la direcció general competent en matèria d'urbanisme per tal d'assessorar les persones que hi són convocades.