a) Realitzar actuacions per a la no-discriminació de les persones lesbianes, gais, bisexuals, transgènere i intersexuals i contribuir a assolir la seva plena equiparació legal i social, i evitar qualsevol actuació, regulació i actitud discriminatòria.
b) Impulsar el desplegament i avaluar la implementació i el compliment de la Llei 11/2014, del 10 d'octubre, per garantir els drets de les lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals i per erradicar l'homofòbia, la bifòbia i la transfòbia.
c) Impulsar i supervisar l'execució del Pla interdepartamental de polítiques públiques LGBTI+.
d) Establir les relacions amb els departaments de la Generalitat i altres organismes privats i públics per garantir el desplegament del Pla interdepartamental de polítiques públiques LGBTI+.
e) Impulsar les polítiques de governança compartida, i de suport als ens locals en el marc de les competències fixades per la Llei 11/2014, del 10 d'octubre, per garantir la corresponsabilitat i l'estabilitat dels serveis i dels seus professionals.
f) Valorar els projectes de subvencions en l'àmbit de les polítiques públiques LGTBI.
g) Coordinar la Xarxa de Serveis d'Atenció Integral LGBTI+ desplegats al territori en coordinació amb els ens locals.
h) Coordinar el Pla de formació en matèria de la Llei 11/2014, del 10 d'octubre, i del protocol del deure d'intervenció de les persones integrants de la Funció Pública.
i) Donar suport al Consell Nacional de Lesbianes, Gais, Bisexuals, Trans* i Intersexuals i impulsar-lo.
j) Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li encomanin els seus superiors jeràrquics.