Carrer del Foc, 57 edifici A 08038 Barcelona
Funcions
a) Donar suport i assessorar el Consell Rector de l'ACTIC en les polítiques relacionades amb l'acreditació i les estratègies necessàries per assolir els objectius del model d'acreditació des de la perspectiva tècnica i pedagògica.
b) Assessorar sobre el manteniment i l'actualització de continguts i la seva adequació a les necessitats de la societat, i fer un seguiment anual del procés d'avaluació de les competències.
c) Assessorar sobre el reconeixement d'equivalències amb altres acreditacions o títols.
d) Orientar l'activitat de difusió de l'acreditació.
Normativa
Composició
La Comissió Assessora de l'ACTIC està integrada per:
a) El/la director/a general competent en matèria de societat de la informació, que ocupa la presidència.
b) El/la director/a general competent en matèria de funció pública.
c) Un/a vocal amb rang de director/a general en representació del departament competent en matèria d'educació, a proposta de la persona titular.
d) Un/a vocal amb rang de director/a general en representació del departament competent en matèria de treball, a proposta de la persona titular.
e) Un/a vocal en representació de l'Institut Català de Qualificacions Professionals.
f) Un/a vocal en representació de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya.
g) Un/a vocal en representació del Servei d'Ocupació de Catalunya.
h) Tres vocals en representació de l'Administració local, cadascun d'ells a proposta d'una de les entitats següents: el consorci Localret, la Federació de Municipis de Catalunya i l'Associació Catalana de Municipis.
i) Dos vocals en representació de les associacions empresarials més representatives a Catalunya, a proposta de les organitzacions o entitats representades.
j) Dos vocals en representació de les organitzacions sindicals més representatives a Catalunya, a proposta de les organitzacions o entitats representades.
k) Un/a vocal per cadascuna de les entitats següents: la demarcació a Catalunya del Col·legi Oficial d'Enginyers de Telecomunicació, la demarcació a Catalunya del Col·legi Oficial d'Enginyers Tècnics de Telecomunicació, el Col·legi Oficial d'Enginyeria en Informàtica i el Col·legi Oficial d'Enginyeria Tècnica en Informàtica, a proposta de les entitats representades.
l) Tres vocals, que poden ser designats pel/per la director/a general competent en matèria de societat de la informació entre les entitats més significatives en l'àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació.
El/la president/a de la Comissió Assessora nomenarà un/a secretari/ària, que haurà de ser funcionari/ària i assistirà a les reunions amb veu i sense vot.
Es garanteix la incorporació de la paritat de gènere mitjançant la presència equilibrada de dones i homes en la composició de la Comissió Assessora.
Les sessions de la Comissió Assessora se celebren com a mínim un cop a l'any, amb la convocatòria prèvia de la presidència.
De manera puntual, la presidència de la Comissió Assessora pot sol·licitar la intervenció, amb veu i sense vot, de les persones expertes o especialistes que consideri necessari.
El funcionament de la Comissió Assessora s'ha de subjectar a les disposicions relatives a òrgans col·legiats previstes en la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.