Carrer del Foc, 57 edifici A 08038 Barcelona
Funcions
El Consell Estratègic d'Administració Digital (CeAD) té per objecte el lideratge estratègic, l'impuls i la coordinació de les polítiques públiques transversals per al desplegament de l'Administració digital dins del marc del Pacte nacional per a la societat digital.
Les funcions del Consell Estratègic d'Administració Digital (CeAD) són les següents:
a) Aprovar la proposta del model d'Administració digital relatiu als subjectes previstos a l'article 2.1 d'aquest Decret, i elevar la proposta al Govern per a la seva aprovació mitjançant el departament d'adscripció del Consell.
b) Aprovar i impulsar mesures de canvi cultural adreçades a fer efectiva una Administració digital i uns serveis públics electrònics àgils, eficients, ètics, transparents, de qualitat i segurs.
c) Aprovar la proposta del Pla anual de desenvolupament de l'Administració digital, així com els protocols d'actuació corresponents que en cada cas prevegi la normativa vigent, i elevar les propostes al Govern per a la seva aprovació, mitjançant el departament d'adscripció del Consell. El Pla anual de desenvolupament de l'Administració digital inclou els plans següents: el Pla anual de desenvolupament de solucions corporatives, amb el Catàleg de solucions corporatives, i el Pla anual de transformació digital de cada departament i de les entitats incloses al punt b) de l'article 2.1.
d) En matèria de ciberseguretat, proposar per a l'aprovació del Govern i fer seguiment de l'estratègia i els plans de ciberseguretat de la Generalitat de Catalunya, vetllar per la disposició de polítiques, programes de seguretat i per una organització adequada, establir els llindars de risc acceptables i supervisar el nivell de ciberseguretat de la Generalitat de Catalunya amb els indicadors establerts.
e) Fer el seguiment i la supervisió estratègica de la planificació aprovada, detectar-ne les disfuncionalitats i proposar les solucions que corresponguin en cada cas.
f) Coordinar les actuacions dels subjectes previstos a l'article 2.1 d'aquest Decret adreçades a la transformació digital en la seva actuació, adoptar mesures per assegurar-ne la plena efectivitat dins els terminis previstos i unificar criteris i metodologies d'actuació.
Normativa
- DECRET 19/2022, de 8 de febrer, de reestructuració del Departament de la Presidència.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8603)
- DECRET 76/2020, de 4 d'agost, d'Administració digital.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8195)
- DECRET 228/2019, de 5 de novembre, dels òrgans col·legiats estratègics de l'àmbit de l'administració digital, dels empleats públics i de la supervisió i governança de les entitats del sector públic institucional de l'Administració de la Generalitat.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 7997)
Composició
El Consell Estratègic d'Administració Digital (CeAD) es compon dels membres següents:
a) La persona titular del departament competent en matèria d'administració i funció pública.
b) Les persones titulars de les secretaries generals dels departaments en què s'estructuri l'Administració de la Generalitat en cada moment.
c) La persona titular de la secretaria competent en matèria d'administració i funció pública.
La Presidència del Consell correspon a la persona titular del departament competent en matèria d'administració i funció pública, i la Vicepresidència a la persona titular de la secretaria competent en matèria d'administració i funció pública.
La Secretaria recau en la persona titular de la direcció general competent en matèria de desenvolupament de l'Administració digital, la qual actua amb veu però sense vot.
Quan en l'ordre del dia del Consell hi hagi previstes qüestions relatives a la ciberseguretat, podran assistir per tractar aquestes qüestions, amb veu però sense vot, la persona que ocupi la direcció del Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació i la persona que ocupi la direcció de l'organisme responsable en matèria de ciberseguretat.