Via Laietana, 14 08003 Barcelona
Funcions
Impulsar l'elaboració dels plans d'actuació departamentals en matèria d'organització i administració digital, fer-ne el seguiment i avaluar-los, així com coordinar i fer el seguiment dels corresponents al seu sector públic.
Analitzar, estudiar i elaborar les propostes de creació, modificació i optimització de les estructures orgàniques i funcionals i dels plans d'actuació en matèria d'organització i dimensionament de recursos del Departament, així com assegurar-ne la implementació i avaluació, i coordinar el seu sector públic institucional en aquestes matèries i fer-ne el seguiment.
Impulsar l'elaboració de propostes de racionalització, simplificació i implementació de serveis digitals, processos, circuits administratius i tècniques de gestió, d'acord amb el model corporatiu d'administració digital i en coordinació amb les unitats transversals competents.
Emetre informes en relació amb les disposicions que regulen aspectes relatius a la tramitació digital i l'atenció ciutadana tant de les unitats del Departament com de les entitats adscrites.
Exercir la direcció tècnica de la implementació de l'administració digital al Departament, en coordinació amb l'Àrea de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions, i donar suport tècnic al sector públic departamental en aquest àmbit, d'acord amb els criteris corporatius.
Impulsar els projectes d'implantació de sistemes de millora i gestió de la qualitat dels serveis; de definició de processos, procediments, instruccions internes i models de documents administratius, i vetllar pel seu manteniment.
Impulsar i facilitar la implementació de les polítiques corporatives de foment de la innovació en l'àmbit del disseny dels serveis i de l'administració digital, en coordinació amb l'òrgan transversal competent en la matèria.
Proposar la realització d'activitats formatives, d'informació i de divulgació en matèria d'organització i per a la capacitació digital, i col·laborar a desenvolupar-les.
Desplegar el model corporatiu de govern de la dada.
Impulsar i coordinar les mesures organitzatives necessàries per adequar el Departament a la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal i de seguretat de la informació, prestar assistència tècnica i assessorament en matèria de protecció de dades de caràcter personal en coordinació amb les altres unitats amb responsabilitats sobre la matèria, i donar suport en aquesta matèria al seu sector públic.
Implementar i mantenir el sistema de gestió documental i l'arxiu del Departament, així com dur a terme totes les funcions que la normativa vigent assigna als arxius centrals administratius.
Supervisar i coordinar el funcionament dels registres d'entrada i sortida de documents i el sistema d'informació i atenció a la ciutadania en relació amb els serveis i tràmits del Departament.
Impulsar i promoure les eines de gestió del coneixement i gestionar la intranet del Departament.
Impulsar i coordinar la implementació de les polítiques corporatives per als webs del Departament i el seu sector públic, així com assessorar i coordinar les unitats departamentals i els ens vinculats en relació amb aquest àmbit i amb l'ús d'altres canals de comunicació mitjançant internet, com ara butlletins i xarxes socials, entre d'altres, i coordinar i gestionar les bústies de queixes, consultes i suggeriments.
Supervisar i garantir l'aplicació de la normativa d'accessibilitat als webs i a l'entorn digital de comunicació del Departament i de les entitats del seu sector públic.
Exercir com a unitat d'informació en matèria de transparència i informació pública del Departament i les unitats dependents, d'acord amb el Decret 8/2021, de 9 de febrer, sobre la transparència i el dret d'accés a la informació pública.
Supervisar, en coordinació amb altres unitats competents en matèria de comunicació, les actuacions del Departament en matèria d'identitat visual, informació i difusió, i garantir la coherència de la imatge corporativa del Departament.
Actuar com a referent departamental en matèria de participació ciutadana i coordinar les actuacions del Departament i el seu sector públic en aquest àmbit.
Vetllar per l'adequació dels projectes de l'àmbit d'organització, administració digital, atenció ciutadana, web, comunicació, transparència, gestió documental i protecció de dades en l'àmbit de les delegacions del Govern a l'exterior i impulsar-los.
Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada.
Normativa
- DECRET 138/2023, de 25 de juliol, de reestructuració del Departament d'Acció Exterior i Unió Europea.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8967)
- DECRET 184/2022, de 10 d'octubre, de denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments en què s'organitza el Govern i l'Administració de la Generalitat de Catalunya.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8769A)
- DECRET 99/2022, de 17 de maig, de reestructuració del Departament d'Acció Exterior i Govern Obert.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8671)