Funcions
a) Avaluar i identificar quins riscos, dels que ja hi ha, requereixen establir una estratègia de mesura o una interpretació o aplicació no mecànica dels criteris d'avaluació, pel que fa a seguretat i salut del personal.
b) Coordinar els estudis i les propostes relatius a la prevenció de riscos laborals.
c) Promoure activitats de formació, informació, investigació, estudi i divulgació en matèria de prevenció de riscos laborals.
d) Planificar i executar l'acció preventiva que s'ha de desenvolupar en situacions en què el control o la reducció dels riscos suposa la realització d'activitats que impliquen la intervenció de diferents especialistes.
e) Supervisar les activitats de vigilància i control de la salut dels treballadors i treballadores.
f) Establir i executar l'estratègia d'integració progressiva de la prevenció en l'organització i en els processos de treball del Departament.
g) Fer el seguiment de l'aplicació de les normes especials de protecció de determinats grups de persones considerades especialment sensibles als riscos del treball.
h) Coordinar l'activitat preventiva i el seu corresponent desplegament en el territori.
i) Totes les de naturalesa anàloga que li encarreguin o que li atribueixi la normativa vigent.
Normativa
Informació addicional