Funcions
Establir les directrius pel que fa a l'abast i organització del servei i als models de funcionament, gestió i subministrament.
Aprovar els pressupostos de les inversions i la seva localització.
Exercir la representació davant les institucions i entitats de l'àmbit de la seguretat i les emergències.
Resoldre les propostes i conflictes que es plantegin.
Aprovar la incorporació de nous col·lectius d'usuaris.
Normativa
Composició
El Consell Rector de la xarxa RESCAT està integrat per la persona titular del Departament d'Interior, que n'exerceix la presidència, i per les persones vocals següents:
Sis persones designades pel Departament d'Interior.
Una persona designada per l'Ajuntament de Barcelona.
Dues persones en representació de l'Administració local, una designada per la Federació de Municipis de Catalunya i l'altra per l'Associació Catalana de Municipis i Comarques.
Una persona designada pel Departament de la Presidència, com a departament competent en matèria d'administració local.
Una persona designada pel Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació com a departament al qual està adscrit el cos d'Agents Rurals.
Una persona designada pel Departament de Salut, com a departament competent en matèria de transport sanitari.
Dues persones designades pel Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública, com a departament competent en tecnologies de la informació i la comunicació.
Una persona designada pel Departament de Territori i Sostenibilitat, com a departament competent en matèria d'infraestructures i mobilitat.
La persona titular de la direcció de l'Oficina de Coordinació de la Xarxa RESCAT.
A més, l'Oficina de Coordinació de la Xarxa RESCAT designarà una persona per exercir les funcions de secretari/ària del Consell Rector. La persona designada haurà de formar part del personal de l'Oficina de Coordinació de la Xarxa RESCAT i es considerarà membre d'aquest òrgan, amb veu però sense vot.