Via Augusta, 202-226 08021 Barcelona
Funcions
a) Coordinar, sota la direcció de la persona titular de la Secretaria General, les actuacions necessàries per a la definició de la planificació estratègica de les polítiques del Departament i de les entitats adscrites.
b) Elaborar instruments i estudis per a la planificació i avaluació dels objectius del Departament i la definició de les prioritats en les polítiques departamentals.
c) Formular propostes per facilitar la coordinació de les polítiques departamentals.
d) Planificar, elaborar i coordinar els informes, els estudis, les estadístiques i la informació geogràfica en les matèries que són competència del Departament, així com canalitzar les relacions en matèria estadística objecte de la competència del Departament amb l'Institut d'Estadística de Catalunya.
e) Desplegar el model de govern de la dada educativa, en coordinació amb les unitats competents en aquesta matèria.
f) Coordinar les mesures i actuacions destinades a garantir la coherència interna i externa de la imatge corporativa del Departament, així com supervisar, en coordinació amb l'Oficina de Comunicació, les actuacions del Departament en matèria d'identitat visual i disseny gràfic, informació interna i externa i les actuacions de difusió.
g) Impulsar i promoure eines de comunicació interna i de gestió del coneixement i gestionar la intranet del Departament; així com planificar, elaborar i executar els programes de normalització lingüística i promoure els plans d'acció que se'n deriven.
h) Dirigir i supervisar la política editorial del Departament i coordinar l'elaboració i l'execució del pla de publicacions.
i) Elaborar, fer el seguiment i avaluar els plans d'actuació departamentals en matèria d'organització i administració digital, així com coordinar i fer el seguiment dels plans d'actuació corresponents al seu sector públic.
j) Elaborar propostes de creació, modificació i optimització de les estructures orgàniques del Departament i, si escau, del seu sector públic institucional.
k) Coordinar els projectes de racionalització, simplificació i implementació de serveis digitals, processos, circuits administratius i tècniques de gestió, d'acord amb el model corporatiu d'administració digital, en coordinació amb les unitats transversals competents. Així com implementar projectes d'administració digital al Departament, en coordinació amb l'Àrea de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions.
l) Impulsar i gestionar projectes d'implantació de sistemes de millora i gestió de la qualitat dels serveis i vetllar pel seu manteniment.
m) Donar assistència tècnica i assessorament en matèria de protecció de dades, així com impulsar i coordinar les mesures organitzatives necessàries per a l'adequació del Departament i del seu sector públic institucional a la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal i de seguretat de la informació.
n) Implementar i mantenir el sistema de gestió documental i l'arxiu del Departament, així com dur a terme totes les funcions que la normativa vigent assigna als arxius centrals administratius.
o) Dirigir i coordinar la gestió del registre general del Departament, i vetllar per la coordinació dels serveis centrals i els serveis territorials en aquesta matèria.
p) Coordinar l'estratègia dels sistemes d'informació de la gestió d'alumnes.
q) Assumir la condició d'unitat d'informació departamental en matèria de transparència i desenvolupar tasques relacionades amb la coordinació, la comunicació, el suport i l'assessorament a les unitats del Departament i a la ciutadania en l'àmbit de la publicitat activa i l'accés a la informació pública.
r) Coordinar la participació en fires i en actes de promoció de l'activitat del Departament, així com donar suport al Gabinet del Conseller o Consellera en l'organització d'actes institucionals.
s) Coordinar les unitats del Departament en matèria de programes europeus i internacionals.
t) Impulsar, coordinar i supervisar la simplificació administrativa i la millora continuada de l'atenció a la ciutadania i de la prestació dels serveis del Departament, sigui en l'atenció presencial o mitjançant eines multicanal.
u) Assumir les funcions d'informació i coordinació entre la Comissió del Sector Públic Institucional, el Departament i les entitats dependents, a l'efecte d'operativitzar les decisions corporatives en l'àmbit de la governança del sector públic institucional de l'Administració.
v) Actuar com a òrgan responsable de l'aplicació de la transversalitat de la perspectiva de gènere en la planificació, la gestió i l'avaluació de les polítiques departamentals, mitjançant l'exercici de les funcions establertes a l'article 8.2 de la Llei 17/2015, del 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes.
w) Qualsevol altra funció que li sigui encomanada en relació amb les anteriors.
Normativa
- DECRET 196/2023, de 14 de novembre, de tercera modificació del Decret 59/2022, de 29 de març, de reestructuració del Departament d'Educació.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 9042)
- DECRET 120/2023, de 27 de juny, de segona modificació del Decret 59/2022, de 29 de març, de reestructuració del Departament d'Educació.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8947)
- DECRET 135/2022, de 19 de juliol, de modificació del Decret 59/2022, de 29 de març, de reestructuració del Departament d'Educació.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8714)
- DECRET 59/2022, de 29 de març, de reestructuració del Departament d'Educació.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8638)
Informació addicional