Avinguda de Josep Tarradellas, 2-6 08029 Barcelona
Funcions
- Impulsar, fer el seguiment i avaluar els plans d'actuació departamentals en matèria d'organització, administració digital i dimensionament de recursos.
- Supervisar l’elaboració i les propostes de creació, modificació i optimització de les estructures orgàniques del Departament i, si escau, del sector públic institucional adscrit.
- Coordinar els projectes de racionalització, simplificació i implementació de serveis digitals, processos, circuits administratius i tècniques de gestió, d’acord amb el model corporatiu d’administració digital i en coordinació amb les unitats transversals competents.
- Implementar projectes d'administració digital al Departament, en coordinació amb l'Àrea de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (Àrea TIC), i donar suport tècnic en aquest àmbit al sector públic institucional adscrit.
- Impulsar i gestionar projectes d'implantació de sistemes de millora i gestió de la qualitat dels serveis i vetllar pel seu manteniment.
- Impulsar i facilitar la implementació de les polítiques corporatives de foment de la innovació en l’àmbit del disseny dels serveis i de l’administració digital en coordinació amb l'òrgan transversal competent en la matèria.
- Proposar la realització d’activitats formatives, d’informació, de divulgació en matèria d’organització i per a la capacitació digital, i col·laborar en el seu desenvolupament.
- Desplegar el model corporatiu de govern de la dada.
- Impulsar i coordinar les mesures organitzatives necessàries per a l'adequació del Departament i del sector públic institucional adscrit a la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal i de seguretat de la informació.
- Dirigir la implementació del sistema de gestió documental i l'arxiu del Departament.
- Supervisar i coordinar el funcionament dels registres d'entrada i sortida de documents i el sistema d’informació i atenció a la ciutadania en relació amb els serveis i tràmits del Departament.
- Planificar i coordinar les actuacions de comunicació interna al Departament.
- Assumir la condició d'unitat d'informació departamental i coordinar la comunicació, el suport i l'assessorament a les unitats del Departament i a la ciutadania en l'àmbit de l'accés a la informació pública.
- Donar suport als ens públics vinculats al Departament en la implantació de les actuacions relacionades amb les funcions de la Subdirecció.
- Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que se li encomani.
Normativa
- DECRET 293/2022, de 2 de novembre, de reestructuració del Departament de Territori.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8785)
- DECRET 155/2022, de 30 d'agost, d'estructuració del Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8743)
- RESOLUCIÓ TES/223/2020, de 30 de gener, per la qual es resol la convocatòria per a la provisió, pel sistema de lliure designació, d'un lloc de treball de comandament de la Direcció de Serveis del Departament de Territori i Sostenibilitat (convocatòria de provisió núm. TES/24/19).. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8058)
Informació addicional