Elaborar i acordar les bases d'adjudicació amb els ajuntaments i promotors (públics i privats), i realitzar el seguiment i control dels procediments d'adjudicació.
Coordinar i supervisar els expedients d'inscripció al Registre que li siguin encomanats de manera subsidiària.
Assessorar institucions i promotors privats sobre l'adscripció al Registre.
Assessorar les administracions en el desenvolupament i la constitució del Registre i gestionar la formalització de convenis.
Redactar els documents necessaris per dur a terme els processos d'adjudicació del Registre.
Coordinar els processos d'inscripció i adjudicació del Registre.
Assessorar i impartir formació a les administracions locals sobre eines informàtiques, procediments d'inscripció, adjudicació i normativa vigent.
Donar suport tècnic, si s'escau, als ajuntaments per a la inscripció al Registre i posterior adjudicació dels habitatges.
Col·laborar amb la Comissió de Reclamació de l'Habitatge Protegit.
Actualitzar la web del Registre pel que fa als processos d'inscripció i adjudicació.
Preparar, assistir i realitzar el sorteig dels habitatges.