Carrer del Foc, 57 edifici B 08038 Barcelona
Funcions
a) Definir i desenvolupar les polítiques de modernització, innovació i digitalització de l'Administració de la Generalitat.
b) Liderar i impulsar la transformació digital de l'Administració de la Generalitat en les relacions entre administracions públiques i el sector públic institucional, especialment pel que fa a la prestació de serveis i el desenvolupament de polítiques públiques.
c) Impulsar la interoperabilitat i l'intercanvi d'informació dins l'Administració de la Generalitat, entre administracions i entre aquestes administracions i altres institucions, inclosa la subscripció de convenis i acords de cessió de dades entre l'Administració de la Generalitat i altres administracions públiques i ens del sector públic autonòmic, estatal o local.
d) Donar suport a la planificació, el desenvolupament i l'avaluació de les polítiques digitals que impulsi el Departament col·laborant amb els òrgans competents en la matèria.
e) Definir i desplegar mesures de simplificació, agilitat i millora del funcionament dels processos administratius de l'Administració de la Generalitat i del seu sector públic institucional, en col·laboració amb altres òrgans amb funcions sobre aquesta matèria.
f) Proposar, planificar i liderar el desenvolupament dels sistemes d'informació corporatius vinculats a l'Administració digital, pel que fa al vessant tecnològic, en col·laboració amb el Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI) i el Consorci Administració Oberta de Catalunya (Consorci AOC) i, pel que fa al vessant funcional, amb la resta d'agents implicats, tot donant suport al desplegament d'aquests sistemes als departaments i les entitats del sector públic, especialment respecte del canvi cultural que suposa la transformació digital.
g) Proposar, planificar i liderar l'establiment de les polítiques relatives a la dada i la seva governança a l'Administració de la Generalitat i impulsar les mesures necessàries per habilitar la gestió de les dades addicionalment a la gestió dels documents en l'àmbit de l'Administració digital, i adoptar les mesures adients per facilitar-ne la governança en tot el seu cicle de vida amb la vocació de prestar serveis públics digitals, proactius i personalitzats, sens perjudici de les competències d'altres òrgans.
h) Potenciar la participació ciutadana i la col·laboració publicoprivada, en els processos de transformació digital, assegurant els estàndards mínims de qualitat, en coordinació amb altres òrgans amb funcions en la matèria.
i) Emetre informes amb caràcter preceptiu sobre les disposicions de caràcter general i els acords del Govern, quan tinguin incidència en el desenvolupament dels processos administratius i de l'Administració digital, i dels sistemes de signatura i d'identificació electrònica de les persones interessades en el procediment, per tal d'assegurar la seva adequació a les directrius corporatives en aquestes matèries.
j) Coordinar el procés d'obertura de dades públiques de la Generalitat de Catalunya i facilitar la reutilització de la informació del sector públic, considerant la privacitat i l'ètica de les dades.
k) Donar suport a la ciutadania, a la societat civil, als agents socials i a l'acadèmia en l'àmbit de les dades obertes.
l) Col·laborar en el suport al món local, en el desplegament i l'aplicació de polítiques de dades obertes.
m) Participar en fòrums nacionals i internacionals en matèria de dades obertes.
n) Promoure la creació d'espais d'aprenentatge, compartició i col·laboració en matèria de dades obertes.
o) Coordinar l'obertura de dades de les administracions locals, els agents socials, la societat civil i el món universitari.
p) Difondre i publicar projectes i bones pràctiques en matèria de dades obertes.
q) Vetllar pel desenvolupament de l'Espai comú de dades obertes a Catalunya.
r) Establir criteris de coordinació interdepartamental i donar suport al desplegament de l'organització i la governança en el desenvolupament de la normativa vigent en matèria de protecció de dades en l'àmbit de l'Administració de la Generalitat i del seu sector públic institucional.
s) Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que se li encomani.
Normativa
- DECRET 289/2022, de 2 de novembre, de reestructuració del Departament de la Presidència.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8785)
- DECRET 19/2022, de 8 de febrer, de reestructuració del Departament de la Presidència.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8603)
- DECRET 95/2021, d'1 de juny, pel qual es nomena la senyora Núria Espuny i Salvadó directora general d'Administració Digital del Departament de la Presidència.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8423)
Informació addicional