Funcions
a) Definir, proposar, impulsar, fer el seguiment i facilitar la informació necessària que garanteixi l'avaluació correcta de les actuacions en matèria de prospecció empresarial, la intermediació en el mercat laboral, l'orientació professional i l'assessorament laboral a les persones inscrites en el servei d'ocupació i empreses.
b) Impulsar la cooperació publicoprivada entre els diferents agents actors de les polítiques de millora de l'ocupabilitat i de la creació d'ocupació, així com proposar i mantenir actualitzada la cartera de serveis, tant per a les persones com per a les empreses.
c) Impulsar la prestació dels serveis d'intermediació laboral a demandants d'ocupació i empreses, tant a les oficines de treball com a les agències de col·locació, i promoure l'actuació del personal de la xarxa d'oficines de treball en les actuacions d'intermediació internacional que afavoreixen la mobilitat geogràfica dels usuaris del SOC.
d) Impulsar un model de relació amb el teixit empresarial per facilitar el desplegament de la cartera de serveis del SOC a les necessitats de les empreses.
e) Impulsar les polítiques actives d'ocupació als serveis territorials i les oficines de treball, i proposar mesures de millora contínua en coordinació amb els directors dels serveis territorials del Departament competent en matèria d'ocupació.
f) Planificar la inspecció als demandants d'ocupació, proposar-ne les sancions i establir els criteris de col·laboració amb el Servei Públic d'Ocupació Estatal.
g) Impulsar i coordinar el desplegament del model de gestió per competències professionals per a la millora de la inserció laboral, a les oficines de treball i a les empreses.
h) Proposar les bases i les convocatòries de subvencions o contractes, així com impulsar altres mesures de foment en matèria de prospecció empresarial, la intermediació en el mercat laboral, l'orientació professional i l'assessorament laboral a les persones i les empreses, i definir els criteris que han de regir la seva valoració, atorgament o adjudicació.
i) Coordinar l'elaboració de les instruccions necessàries per a la gestió de les actuacions pròpies del seu àmbit de competència.
j) Altres funcions que li encomanin els seus superiors jeràrquics.