Passeig del Taulat, 266-270 08019 Barcelona
Responsable
Sra. María Carmen Correa i Gegúndez
Càrrec
Secretària
93 882 27 22
Sí
Funcions
D'acord amb l'article 40 de la Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de serveis socials, el Comitè d'Avaluació de Necessitats de Serveis Socials és l'òrgan tècnic encarregat d'estudiar les necessitats socials de la població i d'avaluar l'eficiència i la qualitat del sistema de serveis socials. El componen experts designats per la Generalitat i per les altres administracions competents en matèria de serveis socials. El Comitè té caràcter consultiu.
D'acord amb l'article 37 del decret 202/ 2009, de 22 de desembre, dels òrgans de participació i de coordinació del Sistema Català de Serveis Socials, les funcions del Comitè d'Avaluació de Necessitats de Serveis Socials són les següents:
- Proposar els mètodes, tècniques i instruments per a la detecció sistemàtica de les necessitats de la societat en matèria de serveis socials i per al seguiment de la seva evolució al llarg del temps.
- Proposar els mètodes, tècniques i instruments per a l'avaluació de l'eficàcia, l'eficiència i la qualitat del sistema de serveis socials.
- Emetre informes sobre la Cartera de Serveis Socials, el Pla Estratègic i el Pla de Qualitat, així com un informe previ a l'establiment dels criteris de qualitat de les activitats i prestacions de serveis socials i sobre els mecanismes d'avaluació i garantia del compliment d'aquests criteris.
- Elaborar informes d'avaluació i d'impacte, així com de recomanacions d'actuació estratègica per a la millora de la cobertura, l'eficiència i la qualitat del sistema.
- Participar en la construcció del Sistema d'Informació Social, així com en la seva avaluació.
- Establir criteris en matèria de recerca i innovació tecnològica en l'àmbit dels serveis socials, en col·laboració amb el Departament competent en matèria de recerca.
- Trametre les seves conclusions a òrgans i consells de participació de la Generalitat, del món local i altres relacionats amb els serveis socials.
Normativa
Composició
Òrgans unipersonals
- Presidència, que l'exerceix la persona titular de la Secretaria General del Departament competent en matèria de Serveis Socials.
- Secretaria, que és exercida per una persona d'entre els funcionaris i les funcionàries del departament competent en matèria de serveis socials del grup A així com la persona suplent, les dues són designades per la persona titular de la Secretaria General del Departament competent en matèria de serveis socials.
- El Comitè d'Avaluació de Necessitats de Serveis Socials
- Grups de treball
a) Presidència del Ple
b) Vocalies:
- 13 vocals designats entre les persones professionals del departament competent en matèria de serveis socials i seleccionats per la seva expertesa tècnica.
- 7 vocals de prestigi reconegut provinents del món acadèmic i professional, seleccionats pel departament competent en matèria de serveis socials.
- 6 vocals designats entre les persones professionals de l'àmbit local i seleccionats per les associacions representatives dels ens locals.