Carrer del Foc, 57 edifici B 08038 Barcelona
Responsable
Sr. Joaquim Dorda Ventura Perfil
Càrrec
Subdirector general d'Innovació i Administració Digital
Funcions
a) Elaborar, proposar, impulsar i supervisar els objectius i les accions corresponents als instruments de planificació estratègica i del pla anual d'acció així com fer-ne el seguiment de l'execució, per a l'impuls i la implementació de l'Administració digital en l'àmbit de l'Administració de la Generalitat sens perjudici de la corresponent coordinació amb altres unitats amb funcions en matèria d'Administració digital.
b) Coordinar l'elaboració i la difusió d'estudis, indicadors i altres eines de suport a la planificació i avaluació de la transformació digital de la Generalitat de Catalunya, el seu sector públic institucional i els seus recursos humans, sens perjudici de les funcions que, sobre aquest àmbit, puguin correspondre a altres òrgans.
c) Subscriure els convenis i acords de cessió de dades entre l'Administració de la Generalitat i altres administracions públiques i ens del sector públic autonòmic, estatal o local per a l'intercanvi de dades i informació i oferir-los electrònicament al Catàleg de dades i documents interoperables, sens perjudici de les competències d'altres organismes en aquesta matèria.
d) Impulsar i supervisar els projectes, les mesures i les actuacions relatius a la innovació, com també les funcions de gestió del coneixement, transparència, difusió, comunicació, divulgació i formació, en l'àmbit de l'Administració digital.
e) Impulsar i supervisar els projectes d'administració digital, per a la millora i la simplificació de processos, tant pel que fa al disseny com a la implantació, la gestió del canvi i l'avaluació.
f) Impulsar i supervisar els projectes i les accions de millora dels serveis digitals, d'acord amb l'àmbit competencial de la Direcció General.
g) Promoure i coordinar funcionalment sistemes d'informació corporatius que donin suport als departaments i al seu sector públic per al desenvolupament de l'Administració digital, i gestionar els que li estan assignats. Impulsar i supervisar el funcionament i la millora contínua dels sistemes i els serveis corporatius de tramitació electrònica, així com la seva integració amb la resta de sistemes corporatius d'informació i tramitació.
h) Assessorar i donar suport als departaments i a les entitats del seu sector públic en l'impuls i el desenvolupament de l'Administració digital i en l'ús de les solucions digitals corporatives.
i) Impulsar les actuacions organitzatives de desplegament funcional i tecnològic necessàries per fer efectiva la transformació digital dins l'Administració de la Generalitat, entre administracions i entre aquestes administracions i altres institucions.
j) Assegurar i garantir la correcta coordinació interdepartamental de les iniciatives i els projectes en l'àmbit de la interoperabilitat i l'Administració digital, així com amb els organismes involucrats.
k) Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada.
Normativa
Informació addicional