Proposar a la Direcció de l'Agència estratègies orientades a millorar la qualitat dels serveis.
Impulsar el desenvolupament del Pla integral de qualitat de l'Agència i garantir la integració i la millora continua dels sistemes de gestió que el composen.
Garantir l'actualització de la documentació derivada de la implantació del Sistema integrat de gestió.
Elaborar el Programa anual d'auditories dels sistemes de gestió implantats en l'organització i recollits en el Pla integral de qualitat.
Dirigir la resolució de les no-conformitats d'auditoria, interna i externa, en els diferents àmbits de gestió.
Dirigir la Comissió Tècnica de Qualitat.
Elaborar l'informe anual de revisió del Sistema Integrat de Gestió.
Realitzar propostes en matèria d'estructura i funcionament de les unitats de l'organització.
Impulsar l'elaboració de normes, reglaments i manuals d'organització, de funcions i de procediments i la implantació progressiva del sistemes d'organització.
Identificar, analitzar i proposar millores organitzatives que tinguin com a resultat incrementar l'eficàcia/eficiència en l'activitat de l'organització.
Impulsar el desenvolupament de les actuacions necessàries per assegurar la coordinació de les diferents unitats operatives, serveis corporatius i serveis territorials.