a) Elaborar, fer el seguiment i avaluar els plans d'actuació departamentals en matèria d'organització.
b) Revisar les propostes normatives del Departament en relació amb els processos administratius i amb les càrregues administratives sobre la ciutadania i les empreses, i assessorar el Departament en aquesta matèria.
c) Impulsar el redisseny de processos, i mantenir actualitzat el mapa de processos i el catàleg de serveis del Departament.
d) Gestionar els projectes de simplificació, racionalització i optimització de processos i coordinar la normalització i simplificació documental, per millorar l'eficiència i les relacions del Departament amb la ciutadania, les empreses i les organitzacions.
e) Implantar i gestionar el sistema de gestió de la qualitat i millora contínua dels serveis interns i externs del Departament, així com coordinar les auditories operatives i les avaluacions de satisfacció del ciutadà que es realitzin.
f) Elaborar quadres de comandament i altres eines de control de la gestió per facilitar l'avaluació dels serveis i la presa de decisió de les unitats directives del Departament.
g) Exercir la direcció tècnica dels projectes de millora que s'impulsin des de la Direcció de Serveis.
h) Recollir, analitzar i avaluar les necessitats de les unitats del Departament en matèria d'administració electrònica i fer les propostes de desenvolupament.
i) Elaborar les propostes de racionalització prèvia dels processos de producció dels serveis electrònics, així com realitzar l'anàlisi i el disseny funcional del tràmit a implantar electrònicament.
j) Estudiar i elaborar propostes de creació, modificació i racionalització d'estructures orgàniques del Departament i la seva implementació i avaluació.
k) Supervisar la gestió del web del Departament i l'actualització permanent, així com coordinar les diferents pàgines web dels organismes autònoms adscrits al Departament.
l) Impulsar la intranet del Departament com a eina de comunicació i de gestió del coneixement.
m) Planificar, coordinar i homogeneïtzar les actuacions, els criteris i les eines corporatives i departamentals d'informació i atenció ciutadana, així com el sistema de consultes, queixes i suggeriments del Departament.
n) Donar suport a l'Oficina de Comunicació en les mesures i actuacions destinades a garantir la coherència interna i externa de la imatge corporativa del Departament.
o) Impulsar i facilitar la implementació de les polítiques corporatives de foment de la innovació en el funcionament del Departament i les entitats adscrites, en coordinació amb la unitat corresponent del departament competent en la matèria.
p) Altres funcions de naturalesa anàloga que li siguin encomanades pels seus superiors jeràrquics.