Avinguda de Josep Tarradellas, 2-6 08029 Barcelona
Responsable
Sra. Paula Arbat Guerra
Càrrec
cap del Servei de Règim Jurídic i Relacions Laborals
Funcions
- Coordinar les relacions sindicals del Departament.
- Assessorar sobre propostes objecte de negociació en matèria de personal i assessorar jurídicament la Direcció de Serveis en matèria de negociació col·lectiva laboral.
- Canalitzar i centralitzar la informació entre el Departament i els sindicats i els i les representants dels treballadors i de les treballadores.
- Representar el Departament als òrgans i les comissions de negociació col·lectiva i fer el seguiment per a l'acompliment de les actuacions acordades.
- Participar en comissions, òrgans de negociació de condicions de treball i grups de treball relacionats amb l'àmbit de competència de la Subdirecció.
- Elaborar estudis sobre condicions de treball del personal laboral i les comunicacions preceptives a la part social, quan escau, i informes o propostes de resolució en matèria de condicions de treball del personal laboral.
- Instruir els expedients disciplinaris del personal del Departament, gestionar les informacions reservades prèvies, si escau, i assessorar en la matèria.
- Elaborar els estudis, els informes i les propostes de resolució dels recursos i les reclamacions interposats contra els actes administratius adoptats en matèria de recursos humans del Departament.
- Emetre informe dels expedients dels recursos contenciosos interposats en matèria de recursos humans i donar el suport que es requereixi per a la defensa dels interessos del Departament.
- Identificar noves necessitats i fer propostes de canvis normatius en l'àmbit dels recursos humans encaminats a assolir els objectius estratègics de l'organització, així com elaborar estudis, circulars internes i informes per homogeneïtzar l'aplicació de la normativa en matèria de règim jurídic de personal.
- Assessorar sobre l’aplicació del règim jurídic en matèria de recursos humans.
- Donar suport i assessorar el sector públic institucional adscrit al Departament sobre matèries pròpies de la Subdirecció.
- Gestionar les sol·licituds d’informes i autoritzacions en matèria de despeses de personal de les entitats del sector públic institucional adscrit al Departament davant dels òrgans corresponents de l’Administració de la Generalitat.
- Assessorar les unitats del Departament i a les entitats del sector públic institucional adscrit en la tramitació de programes que comporten despeses en matèria de personal i realitzar les gestions corresponents per a la seva aprovació.
- Donar suport a la Subdirecció en relació amb les funcions que li corresponen com a unitat d’informació i coordinació del sector públic institucional adscrit.
- Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que se li encomani.
Normativa