Carrer del Foc, 57 edifici A 08038 Barcelona
Responsable
Sr. Joan Núñez i Abril Perfil
Càrrec
subdirector general de Relacions Sindicals i Polítiques Socials
Funcions
a) Participar en la negociació col·lectiva en representació de l'Administració de la Generalitat respecte de les condicions de treball del personal i exercir com a òrgan de comunicació amb les organitzacions sindicals, sens perjudici de les competències que corresponen a cada departament.
b) Assessorar, informar i coordinar en matèria de relacions sindicals i de personal laboral els diferents departaments.
c) Vetllar pel compliment dels acords i els convenis establerts amb els representants sindicals i participar en les comissions de seguiment que s'estableixin.
d) Preparar i coordinar els processos electorals als òrgans de representació del personal i fer-ne el seguiment.
e) Gestionar i controlar els crèdits horaris sindicals i garantir el compliment de la resta de drets sindicals, així com gestionar el Registre d'òrgans de representació del personal al servei de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, del seu sector públic i de les universitats públiques catalanes i entitats dependents.
f) Assessorar en la determinació de les condicions de treball del personal laboral dels departaments de l'Administració de la Generalitat i del seu sector públic, així com elaborar les propostes d'informes exigits per la normativa vigent sobre determinació o modificació de les condicions de treball amb impacte econòmic del personal laboral de l'Administració de la Generalitat i del seu sector públic i sobre els convenis col·lectius del personal laboral esmentat.
g) Coordinar, assessorar i fer el seguiment del Pla de pensions i efectuar el seguiment de les mútues col·laboradores amb la Seguretat Social, dels convenis d'associació i de la sinistralitat.
h) Coordinar les mesures de prevenció, protecció i adaptació que potenciïn la seguretat i la salut dels empleats i empleades públics, així com coordinar les actuacions que hagin de fer els departaments per tal de garantir el funcionament correcte dels serveis de prevenció de tota l'Administració de la Generalitat.
i) Impulsar i proposar les activitats de formació, informació i comunicació del personal de l'Administració de la Generalitat en matèria de prevenció de riscos, salut laboral i polítiques socials.
j) Elaborar, gestionar i coordinar la gestió de les polítiques d'igualtat i integració sociolaboral i la realització dels programes de reinserció sociolaboral.
k) Gestionar les dades corresponents al Portal de la transparència en matèria sindical i del Pla de control de l'absentisme i coordinar i fer el seguiment del Pla de control de l'absentisme.
l) Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada.
Normativa
- DECRET 289/2022, de 2 de novembre, de reestructuració del Departament de la Presidència.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8785)
- DECRET 19/2022, de 8 de febrer, de reestructuració del Departament de la Presidència.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8603)
- RESOLUCIÓ PDA/3318/2020, de 15 de desembre, per la qual es resol la convocatòria per a la provisió, pel sistema de lliure designació, d'un lloc de comandament al Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública (convocatòria de provisió núm. PDA/002/20).. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8298)
Informació addicional