Carrer de Sant Honorat, 1-3 08002 Barcelona
Responsable
Sra. Gemma Sala Molins Perfil
Càrrec
Subdirectora general d'Organització, Informació i Difusió
No informat
Funcions
a) Analitzar, estudiar i elaborar les propostes de creació, modificació i optimització de les estructures orgàniques i funcionals i dels plans d'actuació en matèria d'organització i dimensionament de recursos del Departament, així com assegurar la seva implementació i avaluació i coordinar i fer el seguiment del seu sector públic institucional en aquestes matèries.
b) Impulsar l'elaboració de propostes de racionalització, simplificació i implementació de serveis digitals, processos, circuits administratius i tècniques de gestió, d'acord amb el model corporatiu d'administració digital i en coordinació amb les unitats transversals competents.
c) Exercir la direcció tècnica de la implementació de l'Administració digital al Departament, en coordinació amb l'Àrea de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions, i donar suport tècnic al sector públic departamental en aquest àmbit, d'acord amb els criteris corporatius.
d) Impulsar i gestionar projectes d'implantació de sistemes de millora i gestió de la qualitat dels serveis i vetllar pel seu manteniment, d'acord amb els criteris corporatius.
e) Proposar la realització d'activitats formatives, d'informació, de divulgació en matèria d'organització i per a la capacitació digital, i col·laborar en el seu desenvolupament, en coordinació amb la Subdirecció General de Recursos Humans.
f) Impulsar i coordinar la implementació de les polítiques corporatives per als webs del Departament i el seu sector públic, així com assessorar i coordinar les unitats departamentals i ens vinculats en relació amb aquest àmbit i amb l'ús d'altres canals de comunicació mitjançant Internet, com butlletins i xarxes socials, entre altres, i coordinar i gestionar les bústies de queixes, consultes i suggeriments.
g) Supervisar, en coordinació amb altres unitats competents en matèria de comunicació, les actuacions del Departament en matèria d'identitat visual i disseny gràfic, informació i difusió i garantir la coherència de la imatge corporativa del Departament.
h) Impulsar el desplegament del model corporatiu de govern de les dades i impulsar accions que promoguin l'obertura de dades públiques en l'àmbit del Departament i del seu sector públic.
i) Impulsar i promoure eines de gestió del coneixement i de comunicació interna.
j) Impulsar i facilitar la implementació de les polítiques corporatives de foment de la innovació en el funcionament del Departament i de les entitats adscrites, en coordinació amb l'òrgan corresponent del Departament competent en la matèria.
k) Implementar i mantenir el sistema de gestió documental i l'arxiu del Departament, així com dur a terme totes les funcions que la normativa vigent assigna als arxius centrals administratius.
l) Actuar com a unitat d'informació i desenvolupar tasques relacionades amb la coordinació, la comunicació, el suport i l'assessorament a les unitats del Departament i als ciutadans i ciutadanes en l'àmbit de la publicitat activa i l'accés a la informació pública, així com coordinar les unitats d'informació del sector públic del Departament.
m) Actuar com a referent departamental en matèria de participació ciutadana i coordinar les actuacions del Departament i el seu sector públic en aquest àmbit.
n) Coordinar la implantació de les polítiques en matèria de protecció de dades de caràcter personal en l'àmbit del Departament de la Presidència i donar suport en aquesta matèria al sector públic del Departament.
o) Supervisar i coordinar el funcionament del registre d'entrada i sortida de documents i el sistema d'informació i atenció a la ciutadania en relació amb els serveis i tràmits del Departament.
p) Les altres funcions de naturalesa anàloga que li siguin encomanades.
Normativa
Informació addicional