La Subdirecció General de Recursos Humans, Prevenció de Riscos i Serveis Generals té les funcions següents:
a) Planificar i coordinar l'aplicació de les polítiques públiques en matèria de recursos humans del Departament.
b) Dissenyar i impulsar els programes d'actuació en matèria de personal per a una millor optimització dels recursos humans.
c) Coordinar i supervisar la gestió dels recursos humans.
d) Supervisar la selecció i la provisió del personal del Departament per tal de dur a terme processos que contribueixin a la incorporació del talent en l’organització.
e) Promoure l’adaptabilitat dels recursos humans i potenciar l’adequació permanent de l’organització als nous perfils de treball requerits.
f) Impulsar i coordinar la política de formació i la detecció de necessitats formatives del personal del Departament.
g) Donar suport en matèria de recursos humans a les entitats del sector públic adscrites al Departament, d’acord amb els criteris de la Secretaria General i en coordinació amb les unitats competents del Departament.
h) Coordinar la interlocució amb els agents socials i les organitzacions sindicals dins l’àmbit departamental, així com analitzar, planificar i avaluar l’impacte de les mesures i les actuacions que siguin necessàries per implantar acords i millores en l’àmbit de les relacions laborals.
i) Coordinar, impulsar i assessorar la Mesa General d’Universitats i les seves meses específiques, i l’Estructura Tècnica, en l’àmbit de les polítiques sindicals de les universitats públiques catalanes, i participar-hi.
j) Assessorar en les polítiques sindicals dels organismes i les entitats dependents del Departament i fer-ne el seguiment.
k) Estudiar i supervisar l’avantprojecte de pressupost de despeses de personal.
l) Impulsar l’avaluació dels riscos existents quant a seguretat i salut dels treballadors i les treballadores, i la programació i l’execució de l’acció preventiva corresponent, així com promocionar activitats de formació, informació, recerca i divulgació en matèria de prevenció de riscos laborals.
m) Dirigir, supervisar i controlar les activitats corresponents al règim intern i els serveis administratius del Departament.
n) Dirigir i supervisar la logística i els afers generals de la seu central del Departament.
o) Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada.
De la Subdirecció General de Recursos Humans, Prevenció de Riscos i Serveis Generals en depèn el Servei de Recursos Humans.