Carrer del Foc, 57 edifici A 08038 Barcelona
Funcions
La Comissió del Sector Públic Institucional té per objecte el lideratge estratègic, l'impuls i la coordinació de la governança corporativa de les entitats del sector públic institucional de l'Administració de la Generalitat previstes a l'article 2, amb la finalitat de garantir que les polítiques públiques i les actuacions d'aquest àmbit s'ajustin a les observacions i determinacions dels òrgans de control i supervisió i a les directrius del Govern.
Les funcions de la Comissió del Sector Públic Institucional són les següents:
a) Establir criteris i directrius de governança corporativa del sector públic institucional de l'Administració de la Generalitat.
b) Acordar, prèviament a l'aprovació per part dels òrgans competents, les mesures de manteniment, transformació, extinció, fusió o escissió d'entitats i, si escau, les recomanacions de millora de les entitats del sector públic institucional resultants de l'exercici de la funció de supervisió contínua.
c) Establir criteris i supervisar les actuacions de supervisió contínua, d'acord amb la normativa reguladora d'aquest àmbit.
d) Informar de les propostes de creació, supressió, fusió o qualsevol modificació substancial de les entitats del sector públic institucional quan ho consideri adient la Comissió o els departaments afectats.
e) Proposar la classificació i ordenació de les entitats del sector públic institucional als efectes retributius del seu personal directiu, a proposta conjunta de les unitats directives competents en matèria d'Administració digital i de la de pressupostos de la Generalitat, i elevar-la al Govern per a la seva aprovació a través del departament d'adscripció de la Comissió.
f) Elaborar els projectes de plans de racionalització, reordenació i simplificació del sector públic institucional, elevar-los al Govern per a la seva aprovació, i fer el seguiment de la seva execució.
g) Conèixer el grau d'assoliment dels indicadors establerts a la memòria de programes de les entitats del sector públic institucional i del seu resultat en termes de comptabilitat nacional i, si escau, establir les directrius corporatives que corresponguin d'acord amb aquests indicadors.
h) Establir criteris corporatius transversals de l'àmbit de les competències dels membres de la Comissió, elaborar estudis i formular propostes de millora organitzativa, i de la gestió i la governança.
i) Proposar el nivell de subjecció de les entitats del sector públic institucional a la Llei de contractes del sector públic, i les entitats que tenen la condició de mitjà propi.
j) Informar sobre els projectes de disposició general que regulin aspectes de caràcter general referits al sector públic institucional, sens perjudici de les funcions atribuïdes a altres òrgans.
k) Elevar al Govern, mitjançant el departament d'adscripció de la Comissió, un informe anual sobre els resultats de la supervisió contínua de les entitats del sector públic institucional de l'Administració de la Generalitat.
m) Qualsevol altra funció relacionada amb les anteriors.
Normativa
- DECRET 19/2022, de 8 de febrer, de reestructuració del Departament de la Presidència.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8603)
- DECRET 228/2019, de 5 de novembre, dels òrgans col·legiats estratègics de l'àmbit de l'administració digital, dels empleats públics i de la supervisió i governança de les entitats del sector públic institucional de l'Administració de la Generalitat.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 7997)
Composició
La Comissió del Sector Públic Institucional es compon dels membres següents:
a) La persona titular de la Secretaria d'Administració i Funció Pública del Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública.
b) Una persona, amb rang orgànic igual o superior a director general, designada per la persona titular del Departament de la Presidència.
c) La persona titular de la Intervenció General, o la persona en qui delegui, del Departament de la Vicepresidència i d'Economia i Hisenda.
d) La persona titular de la Direcció General de Serveis Consultius i Coordinació Jurídica del Gabinet Jurídic.
e) La persona titular de la Direcció General de Pressupostos del Departament de la Vicepresidència i d'Economia i Hisenda.
f) La persona titular de la Direcció General del Patrimoni de la Generalitat de Catalunya del Departament de la Vicepresidència i d'Economia i Hisenda.
g) La persona titular de la Direcció General de Funció Pública del Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública.
h) La persona titular de la Direcció General d'Administració Digital del Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública.
i) Dues persones funcionàries amb rang orgànic de subdirector general, designades per la persona titular del Departament de la Vicepresidència i d'Economia i Hisenda.
j) Dues persones funcionàries amb rang orgànic de subdirector general, designades per la persona titular del Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública.
La Presidència de la Comissió correspon a la persona titular de la Secretaria d'Administració i Funció Pública i la Vicepresidència correspon al membre de la Comissió en representació del Departament de la Vicepresidència i d'Economia i Hisenda que designi el titular d'aquest Departament.
La Secretaria correspon a una de les dues persones a què fa referència la lletra j) de l'apartat 1 d'aquest article, designada per la Presidència de la Comissió.
La Presidència de la Comissió es reserva la facultat de convidar, amb veu però sense vot, a les reunions de la Comissió del Sector Públic Institucional, als secretaris generals, o a les persones que aquests designin, dels departaments directament afectats pels assumptes que figuren en l'ordre del dia quan aquests assumptes tinguin una especial incidència en l'àmbit d'activitat de llur competència.
Informació addicional