Funcions
La Comissió de Retribucions i Despeses de Personal té per objecte coordinar i garantir que les actuacions dels departaments de l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic en matèria retributiva i de despeses de personal s'ajustin a les directrius del Govern i del Consell per a l'Impuls i l'Ordenació de la Reforma de l'Administració sobre política retributiva.
Les funcions de la Comissió de Retribucions i Despeses de Personal són:
a) Proposar, analitzar, fer el seguiment i avaluar les mesures sobre racionalització de la despesa en matèria de personal.
b) Fixar els criteris d'actuació en matèria retributiva a les persones representants del Govern i de l'Administració de la Generalitat en la negociació col·lectiva de personal funcionari i laboral.
c) Informar, abans de la signatura, i autoritzar la tramitació de les propostes d'acord, pacte o conveni amb incidència pressupostària derivades de la negociació col·lectiva que versin sobre el nombre i la qualificació professional dels efectius de personal, la determinació de l'estructura i la quantia de les retribucions, incloses les retribucions diferides i les indirectes, les indemnitzacions, i els premis i les recompenses de naturalesa econòmica.
d) Informar preceptivament de qualsevol proposta relativa al règim retributiu de personal funcionari i laboral al servei de l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, així com dels alts càrrecs, personal eventual, personal directiu de les entitats del sector públic i altre personal amb retribucions no subjectes a conveni.
e) Qualsevol altra funció relacionada amb les anteriors, així com les que li atribueixi o delegui el Consell per a l'Impuls i l'Ordenació de la Reforma de l'Administració.