Funcions
La Comissió de Retribucions i Despeses de Personal té per objecte coordinar i garantir que les actuacions dels subjectes previstos a l'article 2 d'aquest Decret en matèria retributiva i de despeses de personal s'ajustin a les directrius del Govern.
Les funcions de la Comissió de Retribucions i Despeses de Personal són:
a) Proposar, analitzar, fer el seguiment i avaluar les mesures sobre racionalització de la despesa en matèria de personal.
b) Fixar els criteris d'actuació en matèria retributiva a les persones representants del Govern i de l'Administració de la Generalitat en la negociació col·lectiva del personal funcionari i laboral.
c) Informar, abans de la signatura sobre la tramitació de les propostes d'acord, pacte o conveni amb incidència pressupostària derivades de la negociació col·lectiva que versin sobre el nombre i la qualificació professional dels efectius de personal, la determinació de l'estructura i la quantia de les retribucions, incloses les retribucions diferides i les indirectes, les indemnitzacions, i els premis i les recompenses de naturalesa econòmica, i autoritzar-les.
d) Informar preceptivament de qualsevol proposta relativa al règim retributiu del personal funcionari i laboral al servei de l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, així com dels alts càrrecs, el personal eventual, el personal directiu de les entitats del sector públic i altre personal amb retribucions no subjectes a conveni.
e) Qualsevol altra funció relacionada amb les anteriors.
Normativa
- DECRET 19/2022, de 8 de febrer, de reestructuració del Departament de la Presidència.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8603)
- DECRET 228/2019, de 5 de novembre, dels òrgans col·legiats estratègics de l'àmbit de l'administració digital, dels empleats públics i de la supervisió i governança de les entitats del sector públic institucional de l'Administració de la Generalitat.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 7997)