Via Augusta, 202-226 08021 Barcelona
Responsable
Sra. Míriam Milán Gómez Perfil
Càrrec
subdirectora general d'Ordenació de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial
Funcions
a) Proposar els currículums de la formació professional inicial i dels ensenyaments de règim especial, establir criteris per a l'elaboració de la documentació acadèmica dels centres i establir els criteris d'avaluació.
b) Establir els recursos humans i materials i els espais necessaris per impartir els ensenyaments de formació professional inicial i els ensenyaments de règim especial (FPIERE) i proposar criteris per a l'assignació de recursos per a despeses de funcionament dels centres.
c) Elaborar el catàleg anual de títols que s'han d'oferir per satisfer les necessitats del territori i el mercat de treball.
d) Dissenyar processos d'acompanyament i orientació acadèmica i professional de l'alumnat en els ensenyaments professionals.
e) Organitzar i coordinar programes per a la millora del rendiment acadèmic i la fidelització de l'alumnat en els ensenyaments de FPIERE.
f) Establir les condicions que han de complir els centres de treball per acollir alumnat en pràctiques, en col·laboració amb els departaments amb competències en aquests centres.
g) Dissenyar propostes metodològiques per al desenvolupament de les competències professionals dins del currículum.
h) Dirigir l'elaboració del contingut de les proves d'accés a la formació professional inicial, els ensenyaments artístics i els ensenyaments esportius, així com les proves d'obtenció del títol de tècnic o tècnica i de tècnic o tècnica superior i els certificats d'idiomes, en aquest darrer àmbit en coordinació amb la Sub-direcció General de Plurilingüisme, i fer-ne el seguiment.
i) Establir relacions amb les universitats per determinar el reconeixement acadèmic dels crèdits Sistema Europeu de Transferència de Crèdits (ECTS) entre els ensenyaments professionals superiors així com els processos de verificació i acreditació dels ensenyaments superiors d'arts plàstiques i disseny.
j) Dissenyar processos de reconeixement dels aprenentatges adquirits en activitats d'ensenyaments no reglats, mitjançant l'experiència laboral o activitats socials, així com processos d'acreditació de competències professionals adquirides per qualsevol via de formació i per l'experiència professional.
k) Donar suport als processos d'integració de les diferents ofertes del sistema de formació professional i a l'establiment d'acords i convenis amb empreses i institucions per a la flexibilització de la formació professional inicial i els ensenyaments de règim especial.
l) Planificar, executar i avaluar els programes de formació, perfeccionament i actualització del professorat, representar la Direcció General en el Comitè de Formació del Departament i formular propostes per a la millora de la formació inicial del professorat.
m) Col·laborar amb altres unitats en la proposta de planificació de l'oferta dels ensenyaments professionals.
n) Qualsevol altra funció que li sigui encomanada en relació amb les anteriors.
Normativa
- DECRET 120/2023, de 27 de juny, de segona modificació del Decret 59/2022, de 29 de març, de reestructuració del Departament d'Educació.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8947)
- DECRET 135/2022, de 19 de juliol, de modificació del Decret 59/2022, de 29 de març, de reestructuració del Departament d'Educació.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8714)
- DECRET 59/2022, de 29 de març, de reestructuració del Departament d'Educació.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8638)
Informació addicional