Funcions
Fer el seguiment de les dades econòmiques i estadístiques sobre contractació pública a Catalunya derivades dels instruments previstos en la normativa vigent.
Avaluar la implementació de les disposicions i els acords que s'adoptin en l'àmbit de la contractació pública.
Analitzar els sistemes de gestió, organització i avaluació de la contractació pública en l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i en les diferents administracions catalanes, espanyoles i europees.
Fer el seguiment de l'aplicació del principi de transparència administrativa en la contractació pública de l'Administració de la Generalitat i al seu sector públic, i proposar mesures tendents a la seva millora i efectivitat.
Informar sobre els continguts dels projectes de disposicions de caràcter general en matèria de contractació pública.
Proposar directrius i criteris unificats d'actuació en matèria de contractació pública de l'Administració de la Generalitat i del seu sector públic, així com vetllar per la correcta implementació de tots aquells que l'Oficina de Supervisió i Avaluació de la Contractació Pública consideri procedents.
Proposar millores en els aspectes administratius, tècnics i econòmics en l'àmbit de la contractació pública, i vetllar per l'adequat compliment de tots aquells que l'Oficina de Supervisió i Avaluació de la Contractació Pública consideri escaients.
Supervisar el funcionament dels mitjans electrònics en la contractació pública i realitzar propostes per a la seva adequada direcció i coordinació per part de l'Oficina de Supervisió i Avaluació de la Contractació Pública.
Les altres funcions de naturalesa anàloga que li siguin encomanades.