Funcions
a) Gestionar i tramitar l'assignació i el lliurament als centres educatius públics dels fons per finançar les despeses de funcionament i controlar la documentació associada a la justificació d'aquestes despeses.
b) Gestionar i tramitar l'autorització, la modificació i el cessament de centres privats.
c) Gestionar la nòmina de pagament delegat dels centres concertats en l'àmbit territorial.
d) Gestionar el concert amb centres privats i tramitar les declaracions d'interès social.
e) Controlar la situació material i la disponibilitat de places en la xarxa de centres existents, públics, privats, concertats i altres centres privats.
f) Controlar l'estat dels centres públics, l'inventari del mobiliari i l'equipament.
g) Elaborar informes i propostes de millora en la dotació i reposició de mobiliari i equipament als centres públics i controlar-ne l'inventari.
h) Tramitar la concessió de beques i ajuts a l'alumnat i gestionar els expedients de sol·licitud, denegació, resolució de reclamacions i proposta de resolució de recursos en primera instància.
i) Tramitar i gestionar el lliurament i l'expedició de títols i certificats.
j) Gestionar els serveis escolars.
k) Gestionar el procés de matriculació d'alumnes.
l) Proposar i tramitar les resolucions relatives a les sol·licituds d'autorització d'activitats complementàries dels centres concertats.
m) Assessorar els centres públics en l'àmbit de la direcció i govern de centres.
n) Qualsevol altra funció que li sigui encomanada en relació amb les anteriors.