Carrer de Sepúlveda, 148-150 08011 Barcelona
Responsable
Sra. M. Luz Bataller Cifuentes Perfil
Càrrec
directora general de la Inspecció de Treball
93 228 57 57 / 93 557 34 01
(Fax) 93 557 34 09
Sí
Funcions
a) Dirigir, coordinar i organitzar la Direcció General.
b) Dirigir les actuacions inspectores, fer-ne la supervisió tècnica i avaluar-les.
c) Dirigir, planificar i supervisar els recursos humans i materials de la Direcció General, sens perjudici de les competències que corresponen al secretari o la secretària general del Departament.
d) Impulsar i aprovar els plans i els programes de formació i de perfeccionament del personal de la Direcció General, sens perjudici de les competències que corresponen al secretari o la secretària general del Departament.
e) Proposar i promoure la política de comunicació i de relacions institucionals de la Direcció General, en col·laboració amb l'Oficina de Comunicació del Departament.
f) Establir la interlocució amb les organitzacions sindicals i empresarials en els àmbits de la seva competència.
g) Planificar els objectius estratègics i els plans i els programes d'actuacions i fer-ne el seguiment; vetllar per la qualitat dels serveis prestats mitjançant l'avaluació i l'auditoria interna.
h) Garantir la unitat i la integració de la informació de la Inspecció de Treball i Seguretat Social.
i) Dirigir, fer la supervisió tècnica i avaluar les actuacions de comprovació i de control de les condicions materials i tècniques de seguretat i salut laboral desenvolupades pel personal tècnic habilitat.
j) Conèixer i proposar els procediments d'habilitació del personal tècnic de seguretat i salut laboral adscrit a la Direcció General.
k) Iniciar els procediments de responsabilitat patrimonial i nomenar l'instructor o la instructora del procediment.
l) Dirigir, coordinar o encomanar a un inspector o una inspectora el desenvolupament d'actuacions inspectores sobre empreses, sectors o situacions que excedeixin l'àmbit territorial d'una inspecció territorial de treball, en l'àmbit de Catalunya, o sobre actuacions concretes en què així es determini.
m) Atribuir temporalment al seu personal el desenvolupament d'actuacions inspectores fora de la demarcació territorial de la seva destinació per a actuacions en empreses que tinguin centres de treball en més d'un àmbit territorial de les inspeccions territorials, o sobre actuacions concretes en què així es determini.
n) Altres funcions de naturalesa anàloga que se li encomanin.
Normativa
- DECRET 56/2024, de 12 de març, de reestructuració del Departament d'Empresa i Treball.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 9122)
- DECRET 234/2019, de 12 de novembre, de reestructuració del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8002)
- DECRET 289/2016, de 30 d'agost, de reestructuració del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 7196)
- DECRET 1/2018, de 19 de maig, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 7623)
- DECRET 201/2011, de 18 de gener, de nomenament de la senyora M. Luz Bataller Cifuentes com a directora general de la Inspecció de Treball del Departament d'Empresa i Ocupació.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 5800)
- DECRET 25/2010, de 2 de març, d'organització i estructura de la Inspecció de Treball de la Generalitat de Catalunya.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 5579)
Informació addicional