Carrer de la Diputació, 355 08009 Barcelona
Responsable
Sr. Albert Requena i Mora
Càrrec
servei de Suport i Assessorament a les Policies Locals
93 551 20 00
Sí
Funcions
Coordinar el suport i l'assessorament a la Comissió de Policia de Catalunya.
Coordinar l'elaboració de propostes de convenis de col·laboració en matèria de coordinació policial i els projectes i les iniciatives necessàries pel desenvolupament del sistema de seguretat.
Elaborar les propostes de reglaments i altres disposicions normatives relatives a les competències de la Generalitat en matèria de policia local i altres en relació amb l'entorn organitzatiu del sistema de seguretat.
Promoure iniciatives conjuntes amb els ajuntaments per a la planificació operativa dels serveis de seguretat, l'assignació eficient i l'aprofitament conjunt dels recursos, i per a la integració dels sistemes d'informació i per a la homogeneïtzació dels estàndards organitzatius i operacionals.
Proposar l'establiment de directrius tècniques i criteris d'homologació de procediments de treball, recursos materials i mitjans tècnics, col·laborant amb els òrgans competents en matèria de trànsit en aquells àmbits de la seva competència que afectin les policies locals.
Donar suport tècnic, jurídic i d'avaluació psicològica als ajuntaments en els processos de selecció, promoció o provisió de places de policies locals i de vigilants, així com proposar membres dels tribunals corresponents i donar suport jurídic i tècnic en els procediments disciplinaris als policies locals i vigilants.
Donar suport d'avaluació psicològica als ajuntaments en els processos de revisió relacionats amb l'ús d'armes de foc.
Donar suport als ajuntaments quant a les organitzacions policials per tal d'optimitzar i adequar els recursos humans.
Assessorar els ajuntaments en relació amb la normativa aplicable, les funcions, les activitats i els mitjans tècnics i operatius de les policies locals i els vigilants, impulsant l'elaboració de publicacions destinades als municipis que disposin de policia local o vigilants.
Elaborar i mantenir sistemes d'informació sobre dades relatives a les policies locals i vigilants de Catalunya.
Assessorar en matèria de coordinació de policies locals i vigilants.
Fer la gestió i el seguiment de les activitats de coordinació i col·laboració amb les juntes locals de seguretat i les comissions regionals de seguretat, donant el suport tècnic necessari per al compliment de les funcions que tenen encomanades els òrgans consultius i de participació del sistema de seguretat de Catalunya.
Elaborar i difondre la informació necessària per a la millora de l'accessibilitat dels ciutadans al sistema de seguretat de Catalunya, participant en l'establiment dels mecanismes i procediments de queixes, avaluació i control del compliment efectiu dels drets d'informació dels ciutadans en el sistema de seguretat.
Organitzar un procediment i sistema de tramitació de queixes i peticions dels ciutadans sobre la prestació dels serveis de seguretat i l'actuació dels agents de seguretat.
Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que se li encomani.
Normativa
- DECRET 12/2023, de 24 de gener, de reestructuració del Departament d'Interior.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8841)
- RESOLUCIÓ INT/3723/2022, de 24 de novembre, per la qual es resol la convocatòria de concurs específic de mèrits i capacitats per a la provisió del lloc de cap del Servei de Suport i Assessorament a les Policies Locals de la Direcció General de Coordinació de les Policies Locals (convocatòria de provisió núm. INT/25/22).. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8807)