a) Exercir la direcció i la coordinació de les funcions pròpies de la Inspecció d'Educació.
b) Elaborar i proposar l'aprovació del pla director i la memòria general d'actuacions de la Inspecció.
c) Coordinar i fer el seguiment de l'actuació de les inspeccions territorials i elaborar orientacions i instruccions per a l'exercici de la funció inspectora.
d) Planificar i vehicular els encàrrecs d'actuació resultants de la col·laboració amb altres unitats del Departament d'Educació.
e) Definir i avaluar la formació adreçada als inspectors i inspectores.
f) Fer estudis de necessitats i propostes de definició i provisió de places de la Inspecció d'Educació.
g) Planificar i executar l'avaluació de l'exercici de la Inspecció i de la funció inspectora.
h) Elaborar informes i estudis de caràcter general derivats de les supervisions i avaluacions efectuades.
i) Proposar la incorporació a la funció inspectora de funcionaris docents en comissió de serveis per cobrir temporalment les vacants que es produeixin d'acord amb el que estableix l'article 26.
j) Proposar convenis de col·laboració amb entitats externes, l'activitat de les quals estigui relacionada amb les funcions pròpies de la Inspecció d'Educació.
k) Qualsevol altra funció que li sigui encomanada en relació amb les anteriors.