Funcions
a) Coordinar l'aplicació de les polítiques públiques en matèria de recursos humans del Departament.
b) Dissenyar i impulsar els programes d'actuació en matèria de personal per a una millor optimització dels recursos humans.
c) Impulsar i coordinar la formació del personal i la detecció de necessitats formatives del personal del Departament.
d) Coordinar i supervisar la gestió dels recursos humans.
e) Dirigir i supervisar la preparació de l'avantprojecte del pressupost de despeses del personal.
f) Coordinar la interlocució amb els agents socials i les organitzacions sindicals dins l'àmbit departamental, així com analitzar, planificar i avaluar l'impacte de les mesures i actuacions que resultin necessàries per a la implantació d'acords i millores en l'àmbit de les relacions laborals.
g) Impulsar l'avaluació dels riscos existents quant a seguretat i salut dels treballadors i la programació i execució de l'acció preventiva corresponent, així com promocionar activitats de formació, informació, recerca i divulgació en matèria de prevenció de riscos laborals.
h) Dirigir, supervisar i controlar les activitats corresponents al règim intern i els serveis administratius del Departament.
i) Supervisar els projectes i les execucions d'obres i instal·lacions en els centres del Departament, com també el manteniment.
j) Dirigir i supervisar l'aplicació dels criteris tècnics, urbanístics i mediambientals per al compliment de les normatives i la seguretat en l'edificació, així com la gestió dels expedients de llicències i legalitzacions corresponents.
k) Coordinar i impulsar el conjunt d'actuacions que resultin necessàries per a la posada en marxa dels nous equipaments del Departament.
l) Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada.