Carrer de la Diputació, 355 08009 Barcelona
Funcions
Desenvolupar el sistema de protecció civil a Catalunya, els seus recursos i estructures associades i els dispositius necessaris per a la seva coordinació.
Promoure l'elaboració dels plans de protecció civil de competència del Departament i coordinar-ne la implantació i l'aplicació, el manteniment i la revisió, així com la redacció dels plans de protecció civil territorials, especials i d'autoprotecció que siguin competència d'altres administracions.
Organitzar, coordinar i supervisar el Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT).
Coordinar l'elaboració, el manteniment i la revisió del mapa de riscos de protecció civil de Catalunya.
Impulsar la recerca en matèria de protecció civil i la formació del personal de les administracions públiques responsable o implicat en la protecció civil i dels ciutadans en general, en col·laboració amb altres organismes i institucions competents.
Plantejar iniciatives normatives en emergències i protecció civil, guies i criteris en matèria d'autoprotecció i la seva planificació associada
Fer el seguiment de la Comissió de Protecció Civil de Catalunya, així com l'impuls de les comissions i grups de treball que se'n derivin, sens perjudici de les facultats que corresponguin al conseller o consellera.
Establir les directrius del servei de gestió de trucades d'urgència 112.
Coordinar i efectuar la comunicació a la població a través dels mitjans de comunicació, amb el personal de premsa de la Direcció General, i garantir-ne la coordinació amb les oficines de premsa de les diferents unitats participants en la gestió de les emergències.
Desenvolupar i coordinar les mesures necessàries per garantir l'atenció dels incidents al mar i l'aplicació de la legislació vigent en matèria de salvament marítim i de seguretat nuclear.
Coordinar les gestions inherents al cobrament del gravamen que estableix l'article 58 de la Llei 4/1997, de 20 de maig, de protecció civil de Catalunya.
A més, mitjançant la Resolució INT/2993/2023, de 29/8, la persona titular de la Secretaria General delega determinades facultats en matèria de gestió de personal, de formació, de gestió econòmica i de contractació administrativa, la qual entra en vigor el 2/9, segons el DOGC 8992, d'1/09/2023.
Article 8
Delegació de competències de la persona titular de la Secretaria General en la persona titular de la Direcció General de Protecció Civil
Es delega en la persona titular de la Direcció General de Protecció Civil l'exercici de les facultats següents:
1. En matèria de compatibilitats:
L'emissió de l'informe previ a l'atorgament de l'autorització de compatibilitat en relació amb el personal d'administració i tècnic funcionari i laboral adscrit.
2. En matèria de vacances, permisos, llicències, reduccions de jornada, indemnitzacions per raó de servei i teletreball del personal d'administració i tècnic, funcionari i laboral adscrit:
a) La resolució dels expedients relatius a vacances, llicències, permisos i reduccions, tinguin o no incidència en la nòmina.
b) La designació i l'autorització del pagament de les comissions de servei amb dret a indemnització dins i fora del territori espanyol.
c) Les competències que el Decret 77/2020, de 4 d'agost, pel qual es regula la prestació de serveis en la modalitat de teletreball per al personal al servei de l'Administració de la Generalitat de Catalunya i els seus organismes autònoms, atribueix a la persona titular de la Secretaria General en matèria d'autorització, extinció i suspensió de la prestació de serveis en la modalitat de teletreball.
Aquesta delegació no inclou la competència que preveu l'article 3.3 del Decret 77/2020, de 4 d'agost.
d) La gestió de la tramitació de les indemnitzacions per raó del servei.
3. En matèria de contractació laboral:
La signatura dels contractes de personal laboral temporal i fix, la comunicació dels contractes esmentats, així com la resolució de les seves incidències, en relació amb el personal laboral adscrit.
Article 12
Actes dictats per delegació
1. D'acord amb el que disposa l'article 8 de la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, els actes dictats per delegació han d'incloure, abans de la signatura, les paraules “per delegació” i han d'indicar la data de la resolució de l'òrgan que ha efectuat la delegació i la de la publicació en el diari oficial.
2. Els actes administratius que s'adopten per delegació es consideren dictats per l'òrgan delegant.
Normativa
- RESOLUCIÓ INT/2993/2023, de 29 d'agost, per la qual es deleguen determinades facultats de la persona titular de la Secretaria General del Departament d'Interior en matèria de gestió de personal, de formació, de gestió econòmica i de contractació administrativa en diversos òrgans del Departament.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8992)
- DECRET 12/2023, de 24 de gener, de reestructuració del Departament d'Interior.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8841)
- DECRET 236/2022, de 18 d'octubre, pel qual es nomena la senyora Marta Cassany Virgili directora general de Protecció Civil del Departament d'Interior.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8775)
Informació addicional